رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس همزمان با دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.

جمع آوری بیش از ۱۳۴ هزار سند در حوزه دفاع مقدسبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار غلامرضا علاماتی در نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، از برنامه ریزی برای رونمایی از سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس (سجا) در دهه فجر امسال و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

وی گفت: اسناد مربوط به هشت سال دفاع مقدس در وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها سراسر کشور پس از جمع آوری و پردازش و سازماندهی در این سامانه، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور افزود: برای انسجام بیشتر در ضبط و ثبت اسناد دفاع مقدس، در این سامانه بخشی برای مردم پیش بینی شده تا اسنادی را که تا به امروز در اختیار هیچ ارگانی قرار نگرفته است، در آن بارگذاری کنند.

علاماتی با اشاره به صدور و ابلاغ آیین نامه جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس به دستگاه‌های اجرایی کشور اضافه کرد: اسناد دفاع مقدس نباید تحریف و یا امحا شود و هر گونه تخلف در این زمینه به صورت قانونی پیگیری می‌شود.

وی، جمع آوری، حفظ و نگهداری، پردازش و توصیف مطلوب و بهره برداری از این اطلاعات را از اولویت‌های سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد.

علاماتی با اشاره به رشادت جوانان در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در این مدت بیش از ۴ میلیون رزمنده در کشور در مقابل ۳۶ کشور دخیل در جنگ تحمیلی، ایستادگی و مقاومت کردند و بیش از ۶۰۰ هزار شهید، ۵۵۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده تقدیم شد.

وی اظهار داشت: ایجاد جاذبه برای آشنایی نسل جوان و نوجوان به خصوص دانشجویان با ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین، ترویج و تبلغ فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت در بین آنان ضرورت دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری هم در این نشست از جمع آوری بیش از ۱۳۴ هزار سند مکتوب در حوزه دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این تعداد شامل شامل ۹۸ هزار سند از رزمندگان و ۳۶ هزار سند از شهدا می‌باشد.

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری، با بیان نیاز جمع آوری اسناد دفاع مقدس به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ابراز امیدواری کرد: این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور یا از محل اعتبارات پژوهشی به استان اختصاص یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از والدین شهدای استان در قید حیات نیستند گفت: بیش از ۴۰۰ هزار اثر از شهدا و ۴ هزار ساعت مصاحبه با خانواده آنان در استان جمع آوری شده است.

فریبرز نجفی افزود: سالانه بیش از ۲۵۰ یادواره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

استان چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/خ

جمع آوری بیش از ۱۳۴ هزار سند در حوزه دفاع مقدس

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.