وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: دولت نباید در بخش خصوصی و تعاونی نقش مزاحم را داشته باشد.

دولت نباید در بخش تعاونی نقش مزاحم را ایفا کندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،فرهاد دژ پسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: کشور هایی همانند ایران با نظام سیاسی و اقتصادی خاص باید آسیب پذیری اقتصاد را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاوم کف خواسته های ما را تشکیل می دهد اما سیاست های رهبری به مفاهیم فراتری همچون فعالیت های شرکت های دانش بنیان اشاره می کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: دولت نباید در بخش خصوصی و تعاونی نقش مزاحم را داشته باشد.

دژ پسند درباره دستیابی به اقتصاد هوشمند تصریح کرد: از مسیر شکل دهی اقتصاد مقاوم باید به اقتصاد هوشمند برسیم همچنین برای دستیابی به اقتصاد مقاوم باید در بخش صادرات، واردات و انتقال فناوری ها نیز فعالیت داشته باشیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی به دانش بنیان کردن اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: رویکرد عدالت بنیان و رویکرد مردمی کردن از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

وی درباره رویکرد عدالت بنیان اظهار کرد: ما خواستار رشد، سرعت، تداوم و پایداری اقتصاد هستیم اما نه به قیمت شکاف عدالت اقتصادی.

دژ پسند به رویکرد مردمی نیز اشاره کرد و ادامه داد: سهم و نقش دولت باید به گونه ای تنظیم شود که مانع فعالیت اقتصادی بخش دولتی و خصوصی نباشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تاکید کرد:دولت نباید در بخش خصوصی و تعاونی نقش مزاحم را داشته باشد.

وی به فاصله زیاد بخش تعاونی ها با اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: برای کاهش این فاصله باید مسیر متفاوتی را طی کنیم و اینجاست که مردمی بودن اقتصاد با گسترش تعاونی ها پیوند می خورد.

دژ پسند با اشاره به اینکه فرصت طلایی در پیش داریم بیان کرد: هم اکنون قادر به رفع نقیصه های موجود از طریق تشکیل تعاونی های عام هستیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: از اتاق تعاون خواهش می کنیم تا به تجهیز شرکت های تعاونی سهامی عام بپردازد.

وی با اشاره به واگذاری روزانه یک شرکت بیان کرد: با افزایش عرضه در پی کاهش تبعات منفی هستیم همچنین می خواهیم دولت را از این گوشواره های ناموزون رهایی بخشیم و لازمه پیشبرد این موضوع ورود طیف گسترده ای از افراد هستیم.

دژ پسند در پایان تصریح کرد: با برنامه ریزی های گوناگون خواستار رفع محدودیت ها هستیم تا با ساختن یک‌مدل پایدار به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یابیم همچنین به کمک گذار از اقتصاد دولت پایه به اقتصاد بازار دولت برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار