بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز پنجشنبه با روند افزایشی همراه بود.

قیمت نفت و طلا افزایش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه به تاثیر از نشست گروه بیست (G20) در آرژانتین، چشم‌انداز بهبود اقتصادی و بالا رفتن تقاضا برای خرید طلای سیاه با روند افزایشی همراه بود. این در حالی است که به نظر می رسد با انتشار گزارش افزایش حجم ذخایر نفتی آمریکا، روند رو به رشد بهای جهانی نفت موقت باشد.

در معاملات امروز بازار جهانی نفت، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 38 سنت افزایش معادل 0.8 درصد، 50 دلار و 67 سنت معامله شد. همچنین هر بشکه نفت خام برنت با 27 سنت افزایش معادل 0.5 درصد 59 دلار و 3 سنت داد و ستد شد.

در حال حاضر، بسیاری از سرمایه گذاران عرصه انرژی به نشست روزهای 30 نوامبر و اول دسامبر سران کشورهای جهان در مذاکرات گروه بیست  چشم دوخته‌اند. جنگ تجاری میان آمریکا و چین یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست خواهد بود که نتیجه آن تاثیر به سزایی در معاملات بین‌المللی دارد.

پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آماده  مذاکره با چین در حاشیه نشست گروه بیست است. این در حالی است که لَری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز شنبه گفته بود در صورتی که شاهد پیشرفتی در مذاکره با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نباشیم، آماده افزایش تعرفه های کالاهای وارداتی این کشور (چین) هستیم.

رئیس جمهور چین نیز گفته است پکن دسترسی بازار به سرمایه گذاران خارجی را گسترش می دهد و حفاظت از حقوق مالکیت معنوی را تقویت می کند.

با وجود این، به نظر می رسد روند افزایشی بهای نفت در آستانه برگزاری نشست گروه بیست موقت باشد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا تا 450 میلیون بشکه خبر داد که بالاترین سطح در سال جاری میلادی بوده است. این رویه احتمال قرار دادن بهای نفت در مسیر افول را تسریع می بخشد.

در همین حال، بهای جهانی طلا در معاملات روز پنجشنبه  به تاثیر از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا [بانک مرکزی آمریکا] مبنی بر افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران از افزایش نرخ بهره و همچنین تبعات آن بر کاهش ارزش دلار، رشد داشت. هر اونس طلای اسپات با 0.3 درصد رشد 1224 دلار و 13 سنت معامله شد که بالاترین رشد از 16 نوامبر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار