مدیرکل دفترکنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در اراک از توسعه پارک‌های آبخیز با ایجاد سیل بند‌ها خبرداد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حسین پور مدیرکل دفترکنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در بازدید ازسیل بند‌ها و سازه‌های دره گردو اراک گفت: هدف از ایجاد این بند‌ها توسعه پارک‌های آبخیز توسعه محیط‌های گردشگری طبیعی کنترل سیلاب‌های شهری و پیشگیری از گرفتگی معابر شهری است.

حسین پور افزود: استان مرکزی در خصوص احداث بند‌ها و سازه‌های آبخیزداری تلاش خوبی داشته و جزو استان‌های موفق کشور است.

محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هم  در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  با اعلام اینکه اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه آبخیزداری استان اختصاص یافته است گفت: تاکنون ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آبخیزداری محقق شده است.

محمدی افزود: در تفاهم نامه صورت گرفته سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با استانداری مرکزی هم مبلغی حدود ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه سیل بند‌ها استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی ۱۲هزارو ۵۰۰ سازه آبخیزداری اجرا شده و ۸۲ میلیون مترمکعب آب در پشت این بند‌ها ذخیره شده که۴۲ میلیون مترمکعب آن مربوط به بارندگی اخیر بوده است.

آغاز عملیات جنگل‌کاری در فضای ۲هزار هکتاری چپقلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی همچنین از آغاز عملیات جنگل‌کاری در فضای ۲هزار هکتاری چپقلی خبر داد.

وی بیان کرد: در دره گردو ۱۶ بند سنگ و سیمان،۱۰۷بند گابیونی، ۳۰ بند خشکه چین اجرا شده که تا کنون حدود ۱۴۰ هزار مترمکعب آب در پشت این بند‌ها ذخیره شده است.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.