مقدسی گفت: عرضه هر کیلو دام زنده با نرخ ۹۰ هزار تومان در بازار‌های جهانی بدان معناست که قیمت گوشت در ایران یک چهارم سایر کشورهاست.

قیمت گوشت در ایران یک چهارم بازارهای جهانی است/نرخ هر کیلو گوساله زنده 22 هزار توماناحمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین‌ وضعیت قاچاق دام اظهار کرد: اگرچه آمار و مستندات رسمی مبنی بر قاچاق دام از کشور وجود ندارد، اما نوسان نرخ ارز و فروش هر کیلو دام با نرخ ۷ دلار آن سوی مرزها انگیزه قاچاقچیان را بالا برده است.

وی نرخ فروش هر کیلو گوساله نر در بازار داخل را ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که به سبب گپ تولید تا مصرف و وجود واسطه گران و دلالان متعدد، نرخ گوشت گوساله در قصابی ها بالاست.
مقدسی با اشاره به اینکه قیمت گوشت در ایران یک چهارم بازارهای جهانی است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو دام زنده در بازارهای جهانی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان عرضه می شود که این امر بدان معناست که مردم‌ایران ارزانترین گوشت دنیا را مصرف می کنند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه کنترلی بر قاچاق دام‌ نیست، بیان کرد: این در حالی است که با صادرات قانونی، از خروج ذخایر ژنتیک جلوگیری می شود.
 
به گفته وی اتخاذ تصمیم ممنوعیت یک شبه صادرات دام از سوی وزیر اسبق وزارت صمت بستر را برای حضور قاچاقچیان در بازارهای هدف فراهم کرده است، در حالیکه با رفع ممنوعیت صادرات دام دیگر خبری از قاچاق نیست.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید، دامداران در فروش دام و شیر خام تولیدی ۱ تا ۲ درصد سود می کنند.
انتهای پیام/
کنترلی بر قاچاق دام نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۷:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
چطور ممکنه گوشت بدون یارانه یخ زده بی کیفیت خارجی یک دهم قیمت گوشت گرم ایران باشه و ما ارزان ترین گوشت رو مصرف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۷:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
بعید است که ایشان اطلاع نداشته باشند که قیمت جهانی گوشت گوساله برزیل هر تن 4000 یورو یعنی کیلویی 4 یورو است .
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۴:۳۱ ۱۷ دی ۱۳۹۷
قیمت کارگر در ایران چقدر است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
برا کسی که بچه اش آون ور آب هست قیمت این جا یه چهارمه،....... امان از این که همین پول هم مردم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
محمدزاده
۲۲:۱۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
با سلام نکته ای را می خواستم محصرتان اعلام نمایم و آن اینکه چرا آقایان هرچی که گرون میشه با قیمت های اون ور مقایسه می کنند مگه ما در آمدمان با اون وری ها برابره که همش قیمت بنزین و گوشت و غیره را با خارج حساب می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۱:۵۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
تو قيمت جهاني گوشت را اعلام ميكني ولي درآمد سرانه را چرا اعلام نميكني ؟؟؟!!!
آخرین اخبار