معاون هماهنگ کننده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب گفت: دلاورمردان نیروی دریایی با بیش از 34 روز مقاومت و تقدیم شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس، جرات اقدامات دریایی را از دشمن گرفته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امیر انوشیروان‌قائمی  معاون هماهنگ کننده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب به رشادت‌های دلاورمردان نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس اشاره کرد , گفت:خانواده و همسران این دریادلان با صبر و استقامت پشتیبانی خود را در تمامی مراحل زندگی به‌خصوص دوران دفاع اثبات کردند.

دلاورمردان نیروی دریایی بیش از 34 روز مقاومت کردند
وی ریشه و افکار پیشکسوتان نیروهای دریایی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس را بلند توصیف کرد و افزود: سرزمین عراق تا قبل از قاجار وجود نداشت، قرارداد 1975 در 15 مارس بسته شد و با مشخص شدن حدود مرزی زمینی و دریایی، انقلاب در این سرزمین به وجود آمد.

قائمی با اشاره به توطئه‌های دشمنان، ادامه داد: صدام قرداد الجزایر را یک جانبه پاره کرد و خواستار آن بود که خوزستان جزئی از خاک عراق باشد، در فروردین‌ماه سال 59 در شبکه تلویزیونی اعلام کرد، ما آماده‌ایم که حق خود را به زور بگیرم و حمله ناجوانمردانه خود را با پشتیبانی بیش از 31 کشور آغاز کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب افزود: دلاورمردان نیروی دریایی بیش از 34 روز مقاومت کردند، شهدای گرانقدر زیادی دادند، در آن زمان هنوز سپاه پاسداران تشکیل نشده بود، در ششم آذرماه طرح عملیاتی ریخته شد و در هفتم آذر اه 50 درصد نیروی دریایی عراق را از بین بردند و نیروهای دشمن تا پایان جنگ تحمیلی جرات هیچ اقدام دریایی نداشتند.


امیر قائمی با بیان اینکه دشمن جرات هیچ اقدام دریایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد، تاکید کرد: دلاورمردان نیروی دریایی شجاعانه بیش از 4 هزار و 600 کیلو متر مرز دریایی، رودخانه‌ای و باتلاقی را برای همیشه محافظت کردند و برای همیشه به عنوان محافظت از نیروی دریایی در دنیا قد بلند کردند.

 

انتهای پیام/ز


دلاورمردان نیروی دریایی شجاعانه  از 4 هزار و 600 کیلو متر محافظت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.