گوشه‌ای از زندگی نامه شهید عبداله تبتاج یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید عبداله تبتاج یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

در روستای سرسبز و خرم از توابع مهاباد به دنیا آمد در خانواده‌ای مذهبی و متدین در آغوش گرم خانواده و پر از مهر و محبت پدر و مارد خویش در کوچه باغ‌های مصفای زادگاهش رشد یافت. تا اینکه به سن دبستانی رسید ولی به دلیل مشکلات و محرومیت مضاعف نتوانست درس بخواند و از نعمت تحصیل و با سواد شدن محروم ماند و بناچار در کنار پدر خویش به شغل کشاورزی مشغول گشت و برای تحصیل روزی و تامین رفاع و آسایش خانواده به کار و فعالیت پرداخت و خود را با مشکلات و سختی‌های زندگی عادت داد
شهید تبتاج پس از مدتی به همراه خانواده اش به شهرستان پیرانشهر مهاجرت کرد و در آنجا سکنی گزیذ و به شغل آزاد پرداخت.
او در طول پیروزی انقللاب همانند سایر امت دلاور منطقه به حمایت از انقلاب و حاکمیت نظام الهی به مبارزه با دشمنان ضد انقلاب وابسته پرداخت و در این زمینه کوشش‌های فراوانی انجام داد تا اینکه در مورخه ۶۴/۴/۳۱ در اثر بمباران شهر پیرانشهر بوسیله هواپیما‌های رژیم صدام کافر به همراه عده‌ای دیگر از مردم بی گناه به شهادت رسید و پیکر پاکش در مزار شهادای نالوس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید عبداله تبتاج

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.