پژوهشگر ارشد دفاعی آمریکا در مقاله ای می نویسد: «مرگ نیروهای آمریکایی در افغانستان هیچ منفعتی برای امنیت ملی این کشور ندارد. به خاطر چه سربازان امریکایی در افغانستان می میرند؟»

آمریکا باید جنگ افغانستان را به پایان برساند/ ما در پی هدف غیر قابل دستیابی هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دانیل دیویس، پژوهشگر ارشد دفاعی آمریکا در مقاله ای می نویسد: «مرگ نیروهای آمریکایی در افغانستان هیچ منفعتی برای امنیت ملی این کشور ندارد. به خاطر چه سربازان امریکایی در افغانستان می میرند؟»

نویسنده مقاله افزوده است: «قربانی شدن سربازان ما هیچ قهرمانی را در پی ندارد و ما در پی هدف غیر قابل دستیابی هستیم.»

این نظامی بازنشسته آمریکایی بر این باور است که در افغانستان پیروزی با جنگ به دست نمی آید و امنیت ایالات متحده امریکا به شمار نیروهای نظامی بیشتر در افغانستان بستگی ندارد.

دیویس تاکید می کند که برای واشنگتن اکنون لازم است که جنگ را در افغانستان به پایان برساند اما همکاری اش را در بخش اطلاعات با سازمان های اجرای قانون افغانستان تقویت بخشد.

یادآوری می کنیم که در تاریخ 27 نوامبر در نتیجه یک انفجار در نزدیکی شهر غزنی، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و چهار تن دیگر به شمول سه نظامی و یک غیر نظامی زخمی شدند. مطبوعات آمریکایی پس از این رویداد، جنگ آمریکا در افغانستان را مورد انتقادات شدید قرار دادند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار