صخره جدیدی که توسط مریخ نورد کیوریسیتی ناسا شناسایی شده Little Colonsay نام دارد و به نظر می‌رسد یک شهاب سنگ باشد.

شناسایی اشیای شفاف توسط مریخ نورد ناسابه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مریخ نورد کیوریسیتی ناسا که از سال ۲۰۱۲ در این سیاره سرخ رنگ فعال بوده، از آن زمان تا به حال مشغول عکاسی از محیط اطراف و کشف اشیای ناشناخته بوده است.

محققان ناسا می‌گویند مریخ نورد مذکور قرار است برخی نمونه‌ها را با استفاده از بازو‌های مکانیکی و هوشمند خود جمع آوری و برای بررسی‌های بیشتر به زمین منتقل کند.

کیوریسیتی پیش از این صخره‌های جالبی را از سطح مریخ جمع آوری کرده که برخی از آن‌ها از درخشش و ویژگی‌های ظاهری جذابی برخوردار بوده اند.

اما صخره جدیدی که توسط این مریخ نورد شناسایی شده Little Colonsay نام دارد و به نظر می‌رسد یک شهاب سنگ باشد. البته بررسی دقیق صخره یادشده تنها با انجام آزمایش‌های بیشتر ممکن خواهد بود.

شناسایی اشیای شفاف توسط مریخ نورد ناسا

قرار است بدین منظور از لیزری موسوم به ChemCam استفاده شود که از قابلیت طیف سنجی نیز برخوردار است. یکی از عواملی که موجب شگفتگی دانشمندان شده نازک بودن این صخره و در عین حال دوام و ماندگاری آن برای مدتی طولانی است.

مریخ نورد کیوریسیتی موفق به شناسایی چند صخره و سنگ جذاب دیگر نیز شده که قرار است بر روی چهار مورد از آن‌ها بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد. یکی از این سنگ‌ها که به علت پوشش تیره خود مورد توجه قرار گرفته خزه فلاندرز نام دارد. این مریخ نورد در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم صخره‌های متنوعی را از جنس نیکل و دیگر انواع فلزات کشف کرده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.