پیرحسین‌لو گفت: طرح زوج و فرد از ابتدای سال آینده حذف و به محدوده دوم طرح ترافیک تبدیل می‌شود.

تعرفه طرح زوج و فرد اعلام شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل و نقل ترافیک  اظهار کرد: در سال ۹۷ شیوه اجرای طرح ترافیک تغییر پیدا کرد و یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک تغییر رفتار شهروندان بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد عوارض و تعرفه طرح ترافیک ۹۷ نه ثابت باشد و نه از قبل مجوز طرح ترافیک فروخته شود بلکه عوارض پرداختی بر اساس میزان حضور در طرح ترافیک باشد.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نتیجه اعمال شیوه جدید محاسبه طرح ترافیک در شهر نیز کاملا مشهود بوده و محدوده طرح ترافیک به میزان محسوس و در ساعات اوج تحت کنترل در آمده است.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه پیش از اجرای طرح ترافیک ۹۷ شاهد شلوغی معابر و خیابان‌های شهر تهران بودیم گفت: هم اکنون در ساعت اوج ترافیک در صبح به صورت کامل و در عصر به صورت نسبی مشکلی را در محدوده ترافیک نداریم و حتی با ورود به نیمه دوم میزان تقاضای ورود به طرح تحت کنترل بوده و خللی در این حوزه بوجود نیاورده است.

وی افزود: از زمان اجرای طرح ترافیک صحبتی بر تغییر شیوه و کنترل تردد خودرو‌ها در محدوده زوج و فرد مطرح بود، اما با توجه به اجرای طرح ترافیک ۹۷ به شکل جدید امکان اجرای توامان این دو طرح وجود نداشت چرا که ما اعتقاد داشتیم اجرای این دو طرح قدری برای شهروندان سخت خواهد بود و بنابراین تصمیم گرفتیم شیوه اجرای طرح زوج و فرد را به سال ۹۸ موکول کنیم.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در سال جاری نیز شهرداری تهران مطالعات متعددی را درخصوص طرح زوج و فرد تهیه و آماده کرد و ما با اطمینان بیشتر طرح زوج و فرد را در سال ۹۸ به شکل جدید اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: بر همین اساس در سال ۹۸ طرح زوج و فرد برای رانندگانی مجاز خواهد بود که آن‌ها عوارض روزانه را بر حسب ورود خودروهایشان و البته آلایندگی خود را پرداخت کنند به طوریکه رقم طرح زوج و فرد یک سوم طرح ترافیک خواهد بود.

پیرحسینلو گفت: مهمترین انگیزه برای اجرای این طرح این است که طرح زوج و فرد منسوخ شده است و ما با استفاده از تجربیات جهانی که حتی اعلام شده است که میزان آلایندگی در طرح زوج و فرد به مراتب بیشتر از طرح ترافیک است این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه طرح زوج و فرد در سال‌های اخیر انجام گرفته است بسیاری از شهروندان برای ورود به طرح زوج و فرد اقدام به خرید خودرو‌های دست دوم و آلاینده می‌کنند و همین امر باعث افزایش میزان آلایندگی هوا می‌شود.

وی بیان کرد: طرح زوج و فرد از سال آینده و از ابتدای سال اجرا خواهد شد چرا که بستر اجرای این طرح فراهم شده است و همانطور که در ابتدای اجرای طرح ترافیک ۹۷ اعلام شد زوم دوم این طرح با اجرای طرح زوج و فرد تکمیل خواهد شد و قطعا طرح زوج و فرد تاثیرگذار در کنترل آلایندگی خواهد داشت.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه شورای ترافیک اصل طرح زوج و فرد را پذیرفته است و مشکلی را برای تصویب ندارد گفت: تنها نرخ عوارض طرح زوج و فرد توسط شورای شهر تهران اعلام خواهد شد و با توجه به تعرفه طرح ترافیک در سال جاری قیمت برای ورود به محدوده دوم طرح ترافیک پیشنهاد شده، از ۴ هزار و ۴۸۰ تا ۱۲ هزار تومان است. البته رقم تعرفه در سال آینده بر اساس تورم محاسبه می‌شود.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: البته موضوع طرح زوج و فرد موضوع جدیدی نیست چرا که سازمان محیط زیست نیز به دنبال اجرای این طرح بوده است چرا که طرح زوج و فرد عکس‌العمل معکوسی در بحث هوا داشته است و باعث افزایش آلودگی هوا شده است.

انتهای پیام/

منبع تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساکن منطقه طرح ترافیک
۱۱:۰۷ ۱۷ تير ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید برای افراد ساکن در محدوده طرح آیا امکان محدودیت زمانی را بر نمی دارند این طرح فقط مخصوص کارمندان می باشد مابقی ساکنین منطقه که کارشان ساعتش 10 صبح می باشد و شغل آزاد دارند ایا نباید از این امتیاز بهره مند شوند؟ که امکان یک بار ورود و یک بار خروج را بدون محدودیت زمان داشته باشند. ساکنین منطقه طرح چه گناهی کردند که هم منطقشون آلودس هم بابت این قضیه باید هزینه پرداخت کنن؟!؟؟!!بابت عوارض خودرو و پسماند و نوسازی منزل که پیش پیش پرداخت می شود لااقل این امتیاز محدودیت زمانی را بردارید!واقعا ساکنین منطقه طرح همه باید عتراض کنند خواهشمند است این را به گوش مسئولین برسانید با تشکر.
Japan
فرزین
۲۱:۴۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
بی کفایتی خودشون رو با جریمه ی ملت جبران میکنند. اینجوری که قبلا در یک فصل شصت روز میومدیم بیرون برای مثلا پلاک زوج الان کردن بیست روز بقیه شم باید از جیب بدیم. شما به جای این کار بیارید موتورسیکلت وهمون اتوبوس ها و ادوات دودزای خودتونو جمع کنید کل مشکل الودگی هوا رفع میشه.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۴:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام و تشکر از طرح واقع بینانه جدید 98
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۰۷:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سوال : در سال 98 روز های پنج شنبه از طرح خارج شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
پس بیمه و عوارض خودرو هم بر حسب میزان استفاده محاسبه بشه. چطور اون موقع کل روزها در نظر گرفته میشه کسی حرفی از عادلانه بودن نمیزنه؟ سهم خودروهای شخصی از آلودگی تهران طبق گزارشات خود سازمان ترافیک زیر ۱۰ درصده!
اونی که میاد تز میده برای این طرح و ادعا میکنه از جاهای دیگه دنیا خبر داره امکانات حمل ‌و نقل عمومی اونا رو هم دیده؟
این پولایی که به عناوین مختلف از مردم گرفته میشه چجوری مصرف میشه؟ باید بیان توضیح بدن با این پولا دقیقا چه کارهایی انجام شده
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۰:۰۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
چراسلزمانهای مااعم ازشهرداری و۰۰۰۰۰فقط فکرپولندچرابه الکی پای مردم راوسط میکشیدشماکدام امکان رفاهی رامهیاکردیدشماکاری میکنیدکاسه صبرمردم لبریزشود وبعدتروخشک باهم بسوزندخجالت چیزخوبی است هرجورمیخواهیدتصمیم غلط میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
اولا:این که عین بی عدالتیه در مورد ساکنان داخل محدوده طرح ،امکانات رفاهی عمومی هم که در پایین ترین سطحه،حداقل محدوده را کوچکتر کنید
Germany
شهروند همیشه محروم
۱۰:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
با سلام یه خورده هم به فکر مردم باشید و و الکی نام این طرح را رفاه برای مردم و کاهش الودگی نگذارید خواهشا -دیگه چقدر میخواید از مردم پول دریافت کنید؟؟؟ این طرح که دادید اصلا با هیچ عقل و منطقی سازگار نداره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
آیا شما امکانات حمل و نقل و تردد مردم را در حد کشور های پیشرفته که مدام تکرار میکنید برای مردم مهیا کردهاید که میخواهید طرح تردد پولی خودرو ها را اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
مشکل ما ساکنان داخل طرح اصلا مد نظر نمی باشد . تا ساعت 7 بعد از ظهر محروم از استفاده از وسیله نقلیه شخصی هستیم . با دیگر شهروندان مالیات یکسان اتوموبیل و غیره را میدهیم ولی از استفاده از آن کاملا محرومیم . فقط پنج شنبه و جمعه ها آزادیم که آنهم گرفتار ترافیک دیگر اتوموبیلهای ورودی به طرح . برای رفتن به دکتر و بیمارستان ، پارک و مراکز تفریحی ، تعمیرگاه و غیره و غیره چه باید بکنیم . هزینه استفاده از اتوموبیل شخصی را بپردازیم . پس فرق ما با دیگران در چیست ؟ اصلا چرا باید هزینه حضور اتومبیل دیگران به داخل طرح را ما بپردازیم ؟ این انصاف نیست . یک فکر اساسی برای ساکنین داخل طرح بفرمایید تا آنقدر بدانها اجحاف نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
هنوز حق و حقوق میلیونها نفر ساکنای توی طرح رو ندادن چطور میخوان میلیونها نفر دیگه رو از ماشیناشون محروم کنن ؟

باید یه مزایای خاصی به ساکنین داخل طرحیا بدن مثلا ترددشون مجانی باشه
آخرین اخبار