رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: در هشت ماه امسال دو هزار و ۱۳۳ فقره تصادف برون شهری در استان اتفاق افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه خراسان شمالی با بیان این که در هشت ماه امسال دو هزار و ۱۳۳ فقره تصادف برون شهری در استان اتفاق افتاد ، گفت: در این مدت ۱۳۸ نفر در تصادفات برون شهری استان جان باختند که ۵۲ نفر معادل ۳۸ درصد آنان در محور بجنورد به جنگل گلستان بود.

وی علت مهم این تصادفات را انحراف به چپ ، تخطی از سرعت مجاز و رعایت نکردن حق تقدم و رعایت فاصله طولی عنوان کرد و افزود: در این مدت ۸۵۰ تصادف معادل ۴۰ درصد تصادفات، در راه‌های فرعی استان رخ داد که در آن‌ها ۵۱ نفر جان باختند.

سرهنگ حسین زاده گفت: از مجموع فوتی‌ها ۲۵ نفر موتورسوار بودند و در ۶۳ درصد تصادفات، یک طرف مقصر حادثه، موتورسیکلت بود.

وی به ضبط ۴۲ گواهینامه رانندگان متخلف به علت کسب بیش از ۳۰ نمره منفی اشاره کرد و گفت: گواهینامه ۶۱ راننده هم به علت استفاده از موادمخدر و روانگردان‌ها ضبط شد و همچنین گواهینامه ۶۸ راننده که کمتر از یک سال گواهینامه خود را اخذ کردند به علت تردد در محور‌های برون شهری  ضبط شد.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی با اعلام آغاز طرح زمستانه از ۲۲ آذرماه گفت: در طرح امسال به غیر از گردنه امین الله و جوزک و اسدلی  تیم‌های پلیس راه در محور تنگه ترکمن شهر راز نیز مستقر می‌شوند.

وی قیچی کردن خودرو‌های کشنده را از مهم‌ترین نگرانی‌ها در جاده‌های کوهستانی در زمان بارش عنوان کرد و گفت: این مساله می‌تواند باعث مسدود شدن راه  ایجاد ترافیک و حادثه شود ، بنابراین به رانندگان آن‌ها توصیه می‌شود در مواقع بارش، از تردد در این محور‌ها پرهیز کنند.

وی افزود: در این مدت سال گذشته هزار و ۸۱۰ فقره تصادفات برون شهری در استان رخ داد.

انتهای پیام / ب

جان باختن ۱۳۸ نفر در تصادفات برون شهری خراسان شمالی

برچسب ها: پلیس راه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.