مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: فرمانداران شهرستان ها در حقیقت یاوران و حامیان راهداری ها در ایمنی جاده ها محسوب می شوند.

فرمانداران، حامیان راهداری در ایمنی جاده هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در جمع روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر تعامل و هم افزایی راهداری های استان با ادارات و به ویژه فرمانداری ها تأکید و تصریح کرد: علاوه بر منابع و اعتبارات مالی، با همکاری و برنامه ریزی دقیق در سطوح مختلف و استفاده از تمامی امکانات می توان بر مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به اینکه برنامه هاي مهم و متنوعي براي توسعه متوازن راهداري و حمل و نقل جاده اي استان به ویژه در زمينه ارتقاء ايمني عبور و مرور و دستيابي به ايمني پايدار در دست اجرا است، افزود: این مهم نيازمند توجه مسئولان و تخصيص اعتبار لازم در حوزه راهداري است.

پناهنده با بیان اینکه حوزه راه و تأمین امنیت راهها یکی از اولویت هایی است که قطعا مورد نظر مدیریت شهرستان ها بوده و هست، یادآور شد: روسای شهرستان ها باید همه توان خود را بر ارتباط با مسئولان شهرستان و بهره گیری از ظرفیت های موجود قرار داده و با طرح ضرورت افزایش ایمنی برای کاربران جاده ای با بهره گیری از اعتبارات، به این امر مهم فائق آیند.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه بر شناسایی مختصات راه ها و اولویت بندی نقاط ضعف در راه ها و ماشین آلات تأکید کرد و گفت: راه اندازی بانک اطلاعاتی به همین منظور امری ضروری است زیرا نخستین راهکار کاهش سوانح جاده ای شناخت و اولویت بندی در رفع مشکلات راه هاست

پناهنده همچنین به وقوع تصادفات در جاده ها اشاره و خاطرنشان کرد: تصادفات باید نسبت به وضعیت موجود تحلیل و کارشناسی شود و با توجه به اینکه موارد مشهود در امور راهداری کامل قابل مشاهده است، لازم است مدیران شهرستانی نسبت به اعلام مشکلات و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات در جاده ها به مقامات شهرستان و استان پیشقدم باشند.

این مسئول ادامه داد: دغدغه یک راهدار باید اصلاح و ایجاد علائم ایمنی برای کاهش خطرات تردد جاده ای بوده و نواقص جاده ها از سوی روسای شهرستان ها به شکل بانک های اطلاعاتی ثبت، اعلام و برای اصلاح پیگیری شود.

پناهنده اذعان داشت: یک مدیر راهداری نباید از هیچ راهی غافل باشد و با رصد راه ها به شکل دائمی و مستمر نسبت به اصلاح موانع و مشکلات تلاش کند.

مدیرکل راهداری استان همدان بیان داشت: با توجه به اینکه انجام بهینه عملیات راهداری زمستانی با ماشین آلات مخصوص امکان پذیر است، حفظ و حراست از این وسایل و امکانات جانبی در بخش ماشین آلات نیز یکی از وظائف مهم است زیرا که تعمیر و تجهیز ماشین آلات مستلزم صرف هزینه های سنگین و وقت است.

انتهای پیام/ د 

فرمانداران، حامی راهداران هستند

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار