توزیع ۱۵۰۰ تُن بذر گندم اصلاح شده در مهاباد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: یکهزار و ۵۰۰ تُن بذر گندم اصلاح شده برای استفاده مناسب کشاورزان در کشت پاییزه در این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: جهاد کشاورزی مهاباد برای افزایش بهره وری مزارع و تولید محصول با کیفیت هر سال بذر‌های اصلاح شده «مادری و گواهی شده» را در بین کشاورزان توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال ۴۸ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی این شهرستان به کشت گندم پاییزه اختصاص یافته، ادامه داد: ۴۴ هزار هکتار از این مقدار کشت پاییزه به صورت دیم و چهار هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد یادآور شد: در سال زراعی گذشته در مجموع ۴۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که ۴۰ هزار و ۶۵۰ هکتار آن به صورت دیم و چهار هزار و ۳۶۵ هکتار دیگر به صورت آبی بود و در

مجموع بیش از ۷۸ هزار تُن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد.

به گزارش ایرنا مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
۶ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهای پیام / س خ

توزیع بذر گندم اصلاح شده در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.