اکسترودر خوراک آبزیان بر اساس بالاترین فناوری، در شهرکرد طراحی و ساخته شد.

دستیابی ایران به بالاترین فناوری ساخت اکسترودربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدکاظم منزوی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یک واحد دانش بنیان در شهرکرد، با ۱۰ سال تحقیق و پژوهش و مهندسی معکوس دستگاه آمریکایی، موفق به طراحی جدید و ساخت اکسترودر خوراک آبزیان شد.

وی افزود: ایران با ساخت این دستگاه و به همراه آمریکا، اسپانیا و چین، ، در جمع کشور‌های دارای بالاترین دانش ساخت دستگاه‌های اکسترودر خوراک آبزیان قرار گرفت.

منزوی اضافه کرد: پیش از این، خطوط تولید وارداتی و کارخانجات هنگام نیاز به قطعات و تعمیرات، با مشکل مواجه بود.

وی ادامه داد: این واحد دانش بنیان با دریافت گواهی ثبت اختراع با نام «اکسترودر دبل شفت ایرانی»، توان تولید سالانه ۲۵ خط تولید خوراک آبزیان را داراست.

منزوی گفت: تا کنون خط تولید ۱۶ کارخانه خوراک آبزیان با فناوری اکسترودر از سوی این شرکت در کشور طراحی و ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خط تولید ساخته شده توسط این شرکت، به کشور‌های پاکستان، عراق، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر گردید.

اکسترودر دستگاهی است که به وسیله آن خوراک تحت فشار، فرآوری، پخته و اکسترود، و سپس به دلیل افت ناگهانی فشار منبسط می‌شود. با سیستم اکسترودر می‌توان مواد را به صورت شناور در آب قرار داد که این عمل باعث جلوگیری از هدر رفتن خوراک می‌گردد و بسیاری از آبزیان می‎توانند به راحتی از این خوراک استفاده کنند.

انتهای پیام/خ

بالاترین فناوری ساخت اکسترودر خوراک آبزیان در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
خب اسمش این واحد دانش بنیان رو می گفتین ایرادی نداشت. الان چه راه حلی برای پیدا کردن این واحد دارین وقتی هیچ اسمی از ان برده نشده.
آخرین اخبار