شبکه المیادین گزارش داد تنها پاسخ دولت فرانسه به مطالبات معترضان به سیاست‌های اقتصادی مکرون، شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از ماشین‌های آب‌پاش است.

المیادین: تنها پاسخ دولت فرانسه به معترضان، شلیک گاز اشک‌آور استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین گزارش داد: تنها پاسخ دولت فرانسه به مطالبات معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت، شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین‌های آب پاش است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، پلیس فرانسه اعلام کرد هویت سه هزار نفر از کسانی که آن‌ها را "آشوبگر" نامید، شناسایی کرده و قرار است این افراد برای بازجویی تحویل (مقامات مربوطه) داده شوند. حدود یکصد نفر از جمله چهارده عنصر پلیس فرانسه هم در درگیری با جنبش ضد سرمایه داری زخمی و دویست و هشتاد و سه تظاهرکننده بازداشت شدند.

موسی عاصی، خبرنگار المیادین در پاریس گزارش داد پلیس فرانسه از بامداد شنبه با برپایی موانع ایست بازرسی، همه ورودی‌ها به سمت خیابان شانزه لیزه را بست. شماری از اعضای جنبش ضد سرمایه‌داری که صبح زود آمده بودند توانستند وارد معروف‌ترین خیابان جهانگردی جهان (شانزه لیزه) شوند تا به این ترتیب، پیام آشکار خود را درباره اهداف این تحرکات اعلام کنند.

یکی از معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه گفت: "معمولا در تظاهرات شرکت نمی‌کنم. اما اکنون اوضاع فرانسه، غیرقابل تحمل است. می‌بینیم که آن‌ها چگونه مالیات را برای ثروتمندان لغو کردند و برای صاحبان درآمد کم، افزایش دادند. با این اقدام، ثروتمندان غنی‌تر و تهیدستان هم فقیر‌تر خواهند شد."

خبرنگار گفت: آرامش، چندان طول نکشید. بلافاصله پس از ورود توده‌های مردمی به یکی از ورودی‌های اصلی شانزه لیزه، پلیس فرانسه به سمت آن‌ها گاز اشک آور شلیک کرد.

یکی دیگر از معترضان تصریح کرد: "ما دیگر در کشور دموکراتیک زندگی نمی‌کنیم. به پشت سر من نگاه کنید و ببینید چگونه از پول مالیات‌ها برای مقابله با ما استفاده می‌کنند."

خبرنگار افزود دولت فرانسه که از پاسخ مثبت به خواسته‌های جنبش ضد سرمایه داری سر باز می‌زند، بر اقدامات خشونت بار تمرکز و شمار معترضان را نیز اندک اعلام کرده است.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه گفت: "ما از گفتگو استقبال می‌کنیم و همانطور که رئیس جمهور گفت از همه کسانی که می‌خواهند برای یافتن راهکار‌ها با دولت، اتحادیه‌ها و احزاب سیاسی همکاری کنند استقبال می‌شود."

یکی دیگر از معترضان گفت: "باید رئیس جمهور فرانسه کناره گیری کند. او گزینه دیگری ندارد. ما شنبه هر هفته اینجا حضور خواهیم یافت. مردم فرانسه قیام می‌کنند و مکرون در خارج از کشور می‌ماند."

خبرنگار در ادامه گزارش گفت: اگر در روز‌های باقی مانده تا شنبه آینده میان دولت و معترضان، هیچ گفتگویی صورت نگیرد در این صورت اوضاع به بن بست خواهد رسید و گزینه‌های پیش روی جنبش ضد سرمایه داری بسیار محدود خواهد بود وآن بازگشت به خیابان هاست. سخنان هر یک از طرف‌های درگیر با اظهارات طرف مقابل کاملا متفاوت است. طرفداران جنبش ضد سرمایه داری آرام نخواهند گرفت و آن‌ها به ادامه اعتراض‌ها تهدید کرده اند. اما دولت فرانسه از تصمیم افزایش مالیات عقب نشینی نمی‌کند و تنها پاسخ دولت تا این لحظه، شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین‌های آب پاش بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار