سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با وجود بارندگی‌های مناسب پاییزی، اما همچنان با مشکل کم آبی رو به رو هستیم.

مشکل کم آبی همچنان باقی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد پوریوسفی در جشنواره آب و زندگی در دبستان معینی بوشهر، افزود: هرچند اکنون مشکلی در توزیع آب نداریم، اما با شروع فصل گرما به علت افزایش در مصرف و از سوی دیگر کاهش ورودی منابع آب از استان‌های همسایه، ناچار باید از چاه‌ها و منابع داخلی، آب استان را تامین کنیم.

وی بیان کرد: اکنون طبق استاندارد میزان مصرف آب برای مشترکان خانگی به ازای هر نفر ۷۵ تا ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که شامل آب آشامیدنی، پخت وپز و فضای سبز می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: اکنون سرانه تولید آب در استان، ۲۷۰ لیتر به ازاء هر نفر است که با هدر رفتی که داریم بازهم به عددی بیش از ۱۵۰ لیتر می‌رسد.

مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت: تسریع در تکمیل طرح‌ها و مدیریت صحیح مصرف از جمله عواملی است که می‌تواند موجب صرفه جویی در مصرف آب شود.

ناصر کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم بیان کرد: با توجه به کمبود آب در استان چند سال است که مسابقات نقاشی با موضوع صرفه جویی آب در مدارس برگزار می‌شود تا دانش آموزان به مصرف بهینه آب تشویق شوند.

انتهای پیام/ک

جشنواره آب و زندگی در بوشهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.