مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه ویژه دولت و دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری اولین مرکز سیار محلی زنان بازمانده از تحصیل در منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد راه‌اندازی شد.

نخستین مرکز سیار محلی زنان بازمانده از تحصیل در منطقه محروم زیلایی راه اندازی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازیاسوج،آذر صفایی نیا گفت: طرح محرومیت زدایی زیلایی بویراحمد با پیگیری مجموعه مدیران استانی و نگاه ویژه دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در دستور کار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پروژه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف از جمله آموزشی، کشاورزی، اشتغال بهداشت و درمان و ...در زیلایی بویراحمد با هدف برطرف کردن محرومیت‌ها با اعتباری افزون بر 70 میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

صفایی‌نیا با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف مهارت اموزی زنان زیلایی جزو اولویت‌ها است، ادامه داد: آبرسانی 400 هکتار از اراضی دیم با هدف ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس اجرا می‌شود.

وی با تشریح برخی دستاوردها و مقام‌‌های ورزشی زنان استان در مسابقات مختلف از جمله ملی، بین المللی و جهانی عنوان کرد: معرفی قهرمانان ورزشی به عنوان مناسب ترین الگو برای جوانان است.

صفایی‌نیا خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی اقتصادی زنان کارافرین و سرپرست خانوار با حضور بیش از 2 هزار نفر در حاشیه شهرهای استان محقق شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری دوره کارافرینی و کسب و کار پایدار برای زنان تحصیل کرده بیکار، بررسی و پیگیری وضعیت زنان متقاضی ایجاد کارگاه‌های تولیدی برای دریافت تسهیلات از محل سامانه کار و حمایت از زنان سرپرست خانوار برای کسب کار و خرد از جمله کارهای انجام شده است.

صفایی نیا بیان کرد: پیگر آبیاری 700 هکتار زمین در شهرستان چرام در راستای اشتغال مسقیم برای 400 نفر ویژه تعاونی زنان هستیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نشده است.

انتهای پیام /غ

برگزاری دوره کارافرینی و کسب و کار پایدار برای زنان تحصیل کرده بیکار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.