رییس اداره فرش دستباف سازمان صمت لرستان از برگزاری ۲۱ دوره آموزشی در این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمد اصل مرز بیان کرد: در سال ۹۷ بیش از ۲۱ دوره آموزشی فرش دستباف در استان برای ۸۰۰ نفر در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۳۱ دوره آموزشی بازاریابی برگزار شده و یا در هفته‌های آینده برگزار می‌شود.

رییس اداره فرش سازمان صمت لرستان در ادامه با اشاره به توجه ویژه این سازمان به بافندگان شهرستان‌های مختلف استان، افزود: در این راستا در آخرین اقدامات صورت گرفته در بخش بیرانوند تعداد ۶۰ بافنده فعال و شناسایی و جهت اخذ تسهیلات بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

اصل مرز اظهار داشت: همچنین در شهرستان رومشکان تعداد ۶۳ بافنده فعال شناسایی و برای دریافت تسهیلات، گواهی فنی و حرفه‌ای و مشاغل خانگی به دستگاه‌های اجرایی ذی ربط معرفی شده‌اند.

وی گفت: یک جلسه کاری با بخشداری بیرانوند و تعداد ۲۰ دهیاری این بخش و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و فنی و حرفه‌ای جهت ساماندهی مشاغل خانگی و کارگاهی برگزار و نتایج این جلسه به عنوان پایلوت به سایر بخشداری‌های استان ارسال شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صمت لرستان گفت: همچنین تاکنون مذاکرات زیادی با بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران در جهت رفع موانع تسهیلات بافندبندگان انجام و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

اصل مرز در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته شاهد تهیه نقشه فرش لری هستیم که این امر مطمئنا کمک زیادی به برندسازی و توسعه صنعت فرش دستباف لرستان خواهد کرد.

انتهای پیام/د

برگزاری دوره آموزشی فرش دستباف 

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.