صدور پروانه‌های عادی شکار پرندگان وحشی در سال ۹۷ از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد متقاضیان دریافت پروانه عادی شکار پرندگان وحشی اعم از آبزی و شکار کبک از ۱۳ آذرماه ۹۷ با مراجعه به دفاتر پست شهرستان و تحویل مدارک لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پروانه‌های شکار پرندگان آبزی و خشکی زی متفاوت بوده و امسال هر متقاضی فقط مجاز به دریافت یک پروانه آبزی یا خشکی زی است و به هیچ عنوان امکان صدور هر دو پروانه برای یک نفر وجود ندارد.

پروانه‌های شکارپرندگان وحشی بصورت استانی صادر شده و صرفاٌ برای شکارچیان مقیم استان است.

اعتبار پروانه‌های صادرشده ۴۵ روزه است و در صورت اعلام مخاطرات بهداشتی ناشی از بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هر مرحله از صدور پروانه اعتبار آن لغو می‌گردد

روز‌های پنجشنبه و جمعه، روز‌های مجاز شکار خواهد بود.

حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران نیز  با بیان اینکه برخی، سالهاست صید غیرمجاز پرندگان انجام می‌دهند، گفت: دستگاه قضایی استان با قاطعیت با شکار غیرمجاز پرندگان مقابله می‌کند.

وی با اعلام شماره تلفن (۰۱۱۳۳۳۲۴۰۲۰) دادگستری استان مازندران افزود: مردم شریف استان مستندات خود را در مرحله اول به دادستان‌های حوزه قضایی خود و در مرحله بعد به صورت مستقیم به دفتر بنده اعلام کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن، مساله پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مقابله با شکار غیرمجاز پرندگان نیازمند فرهنگسازی از طریق رسانه‌ها ست، افزود: ما در این قضیه با کسی شوخی و تعارف نداریم و امسال، سال انقلاب در اجرای قانون شکار غیرمجاز پرندگان است و در این زمینه تور‌های شکار بسیاری در استان جمع آوری شده است.
انتهای پیام/آ

صدور پروانه شکار از فردا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.