مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن چغندرقند از اراضی زیرکشت شهرستان فامنین خبر داد.

پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن چغندرقند از فامنینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جعفر کاویانی‌دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت:سطح زیرکشت چغندرقند امسال در شهرستان فامنین 480 هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه تحویل و حمل محصول تولیدی چغندرقند شهرستان از نهم مهرماه آغاز شده است، افزود: از مهرماه تاکنون از شهرستان فامنین 17 هزار تن محصول با متوسط 16 عیار حمل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه مشکلی در حمل و تحویل چغندرقند تولیدی وجود ندارد، ادامه داد: متوسط عیار قند کارخانه قند استان همدان بین کارخانجات کل کشور و در فامنین نسبت به سایر شهرستان‌های استان تا این تاریخ بالاتر بوده است.

وی ادامه داد: این معدل در مقایسه با سال گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی خاص این سال 5.1 واحد کاهش داشته است.

کاویانی‌دلشاد با بیان اینکه تاکنون 17 هزار تن چغندرقند از اراضی کشاورزی فامنین برداشت شده است، خاطرنشان کرد: چغندر قند از کشت‌های مناسب در تناوب زراعی است که پیش‌بینی می‌شود امسال 22 هزار تن از مزارع فامنین برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد در واحد سطح این محصول امسال 45 تن در هکتار است و قیمت تضمینی این محصول امسال برای هر کیلو محصول تحویلی سه هزار و 120 ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین افزود: قیمت سال آینده این محصول نیز به ازای هر کیلو چغندرقند با عیار پایه 16، سه هزار و 400 ریال اعلام شده است.

انتهای پیام/ج

 

پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن چغندرقند از فامنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.