معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ایدز در صورت مراجعه نکردن به مراکز درمانی و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، این ویروس ناقل پیشرفت می کند.

شناسایی 52 پاتوق مواد مخدر در استان برای جلوگیری از سرایت بیماری ایذر/ 163 فرد ناقل ویروس HIV در استان شناسایی و تحت مراقبت هستند/ استقرار اتوبوس ایذر در استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، رازی ناصری فر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست خبری پیام رسانان سلامت استان با بیان اینکه بیماری ایدز همانند سرماخوردگی همراه با ویروس است، گفت: در صورت مراجعه نکردن به مراکز درمانی و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، این ویروس ناقل پیشرفت کرده و فرد آلوده را بیمار می کند.

وی با بیان اینکه روبوسی و دست دادن باعث ابتلا به ویروس HIV نمی شود، گفت: تماس جنسی، خون و فرآورده های خونی بیشترین میران راه انتقال این ویروس را دارد.

ناصری فر با اشاره به اینکه در ایران، میزان ناقل بودن این ویروس و بیماری ایذر در افراد مبتلا، 31 درصد زنان و 69 درصد مردان هستند، گفت: زندانیان، فواحش، مصرف کنندگان مصرف مخدر بیشترین خطر ابتلا به این ویروس را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست که به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز و آموزش های مربوطه برگزار شد، گفت: بیماری ایذر درمان دارد اما درمان آن قطعی نیست اما با مراجعه به مراکز درمانی می توان از سرایت و پیشرفت آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه 3 مرکز مشاوره ایذر در استان وجود دارد و 52 پاتوق مواد مخدر برای جلوگیری از سرایت ویروس HIV در استان نیز شناسنایی شده است، افزود: از مجموع 163 نفر ناقل این ویروس در استان در سال های اخیر، تنها در سال های 95 و 96، تعداد 23 مورد افراد ناقل ویروس HIV شناسایی شده است و تحت مراقبت های درمانی در مرکز DIC ایلام هستند که نشان می دهد تلاش برای شناسایی افراد ناقل این ویروس بیشتر شده است.

وی در پایان با بیان اینکه اتوبوس ایذر در استان استقرار یافته است، گفت: مردم نسبت به انجام آزمایش ایدز نداشته باشند و جای هیچ نگرانی برای جامعه وجود ندارد ولی مردم باید برای سلامت خود، دقت بیشتری داشته باشند و با مراجعه به مراکز مورد نظر و این اتوبوس در شهر ایلام بصورت رایگان تست ایدز انجام دهند تا در صورت وجود این ویروس، با مراقبت های درمانی از پیشرفت آن در بدن افراد جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب

 

163 فرد ناقل ویروس HIV در استان شناسایی و تحت مراقبت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.