در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته؛

کاهش 12 درصدی عرضه مرغ در خوزستان

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از کاهش 12 درصدی عرضه مرغ در 7 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان در سرسرای استانداری میزان عرضه مرغ  در 7 ماه نخست سال 96 در خوزستان را 36 هزار و 500 تن عنوان کرد و گفت: این میزان عرضه در مدت مشابه سال جاری به 32 هزار تن کاهش نشان می دهد که باید علت کاهش آن بررسی شود.

وی اظهار داشت: همچنین عرضه گوشت قرمز در 7 ماه نخست سال گذشته، 24 هزار و 800 تن بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 22 هزار و600 تن کاهش یافته است.

بن عباس افزود: مصرف مردم تغییر نکرده و جمعیت هم کاهش پیدا نکرده است، لذا نباید شاهد این میزان کاهش عرضه گوشت در بازار باشیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرد: تا پایان امسال باید 3 هزار و 500 تن گوشت قرمز و 5 هزار و 500 تن مرغ در خوزستان توزیع گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت در یک بررسی عرضه گوشت و مرغ ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند پارسال را بررسی کرد، بیان کرد: در این بررسی مقدار نیاز ماه های باقیمانده سال 97 مشخص شد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و حداقل به میزان سهمیه پارسال برای ماه های پایانی سال تامین و برای توزیع آن هم طبق فرایند توزیع فعلی به صورت دقیق انجام ‌شود.

امید بن عباس اذعان داشت: 58.5 درصد از واردات گوشت قرمز به خوزستان از هرمزگان و 29 درصد دیگر نیز از تهران است یعنی 80 درصد گوشت خوزستان از این 2 استان تامین می شود.

وی تصریح کرد: مرغ کشتار روز خوزستان نیز 15.3 درصد از مازندران، 14.7 درصد از تهران و 13.4درصد از استان مرکزی تامین می گردد.

بن عباس بیان داشت: متاسفانه روند توزیع گوشت و مرغ در خوزستان مناسب نیست و باید این روند بازنگری شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: دلالانی در سطح شهر وجود دارند که گوشت منجمد و گرم وارداتی را مبادله می کنند و همین موضوع باعث اختلال در چرخه تامین و توزیع گوشت در سطح بازار خوزستان شده است؛ نظارت ها باید در این خصوص شدیدتر انجام شود.

امید بن عباس اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار مصرف، نیاز شدید دارد و کالا نسبت به میزان مصرف، به صورت قطره ‌چکانی عرضه می شود، به دلیل اختلاف قیمت متاسفانه شاهد عرضه کالا در خارج از شبکه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه گزارش می شود در مواردی گوشت منجمد خارج از شبکه توزیع، عرضه می شود افزود: هر چقدر رصد و پیگیری می شود و کانال های توزیع مسدود می شوند، باز هم اخباری از توزیع خارج از شبکه دریافت می شود، این موارد قابل پذیرش نیست و باید بازرسی ها بیشتر و شدیدتر از گذشته صورت بگیرد؛ همچنین تامین کالا باید بیشتر انجام شود تا این کسری در بازار جبران شود.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش دولت برای واردات گوشت قرمز با نرخ ارز 42 هزار ریالی اذعان داشت: با وجود این همه واردات و عرضه گوشت به استان اما همچنان قیمت گوشت در حال افزایش است؛ جهاد کشاورزی خوزستان باید پیگیر این موضوع باشد و دلیل کاهش عرضه گوشت را بررسی کند.

انتهای پیام/گ

توزیع گوشت و مرع در بازار

برچسب ها: دامداران ، مرغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار