عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: انتظار می‌رود که هیئت رئیسه جلسات علنی مجلس را مطابق آیین نامه جلو ببرد.

هیئت رئیسه باید طبق آیین نامه جلسه علنی مجلس را اداره کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در جلسه علنی امروز(چهارشنبه 14 آذر ماه) با استناد به ماده 75 آیین نامه داخلی و اصل 4 و 100 قانون اساسی، گفت: نمایندگان ملت معیار و شاخص اندازه گیری رفتار، گفتار، قانون و شرع مقدس هستند لذا باید در مجلس از ادبیات فاخر استفاده کنند و این اصل پذیرفتنی است.

وی افزود: هیئت رئیسه موظف است تا آیین نامه را به درستی اجرا کند، لذا رئیس نباید خلاف بقیه به اداره جلسه بپردازد؛ وقتی تذکر آیین نامه‌ای داده می شود که کمیسیون امنیت ملی خلاف آیین نامه به موضوعی که مورد ایراد شورای نگهبان نبوده پرداخته و ماهیت آن را 180 درجه تغییر داده باید توجه کند.

ادیانی گفت:‌ سوگند خوردن نباید به پای اجتهاد و تشخیص افراد ذبح شود، لذا حق نمایندگان است که بر مصوبات اصرار کنند اما نباید این مصوبات خارج از شرع باشد هرچند داور نهایی شورای نگهبان است. انتظار داریم که هیئت رئیسه اداره جلسه را طبق آیین نامه انجام دهد.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت:‌ هیئت رئیسه هیچ وقت از آیین نامه تخطی نمی‌کند، اما موضوعی که شما مطرح کردید را در هیئت رئیسه بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار