استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تکیه و مشارکت دادن مردم در تمام امور به شرط رعایت همه اصول شناخته شده انسانی، اسلامی و حکومتی تنها راه حل برون رفت از مشکلات کنونی جامعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد علی موهبتی در شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شعار مردم گفتن و مردم را ندیدن در جامعه بسیار خطرناک است و این رویه باید تغییر کند.

وی بیان کرد: مردم را نقش دادن یعنی اینکه خلوت مسئولان با آنان یکی شود و مردم به مسئولان خود اعتماد داشته باشند و در این موقع می‌توان گفت که هیچ مشکلی غیر قابل حل شدن نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ اقماضی در خصوص کوتاهی عمدی کسانی که متولی مردم هستند و زاویه دارند پذیرفته شدنی نیست و بدون هیچ رحمی با آنان برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ عهد و اخوتی غیر از حرکت بر مدار خوبی‌ها با کسی نداریم و نخواهیم داشت.

موهبتی اظهار داشت: کوتاهی‌های عمدی در قبال مردم از هیچ فرد و گروهی پذیرفته شدنی نیست و دستگاه‌های انتظامی، اطلاعات و قوه قضاییه بدون هیچ رحمی با آنان برخورد خواهند کرد.

وی بیان کرد: کسی در این کشور حق ندارد خود را عین نظام بداند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر کس که مسئولیت دارد باید اطراف خودش را سالم نگه دارد تا بتوان به پیشرفت و توسعه رسید.

وی با بیان اینکه شفافیت در تمام امور تنها راه پیشرفت و توسعه است افزود: همه مدیران سیستان و بلوچستان باید خود را در اتاق شیشه‌ای ببینند؛ آنگاه می‌توان به آینده امیدوار بود.

موهبتی تصریح کرد: بودجه هیچ دستگاهی محرمانه نیست و بودجه فرمانداری‌های هر شهرستانی باید در یک جدول قرار داده شود تا سایر فرمانداران از آن اطلاع پیدا کنند.

وی تاکید کرد: همه کار‌های سیستان و بلوچستان را در قالب یک جدول و شفاف انجام خواهیم داد.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: طوری بودجه در بین دستگاه‌ها تقسیم می‌شود که اگر گفتند در آن شهرستان چرا این میزان بودجه داده شده جواب چرای آن فرد را داده باشیم.

وی بیان کرد: وقتی بودجه‌ای در سیستان و بلوچستان تقسیم می‌شود باید شفاف باشد تا همگان از آن اطلاع پیدا کنند.
سند و شناسنامه هر شهرستان باید تدوین شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه و شناسنامه هر شهرستان این استان باید هر چه سریعتر تدوین شود.

وی ادامه داد: مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان بر اساس اولویت در این سند گنجانده شود.

موهبتی تصریح کرد: بودجه‌های دولتی نمی‌تواند توسعه را به دنبال داشته باشد بنابراین باید به دنبال بخش خصوصی رفت.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی نباید برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان به ادارات مختلف این استان مراجعه کند و گرفتار کاغذ بازی‌های اداری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ موضوعی در حوزه سرمایه گذاری در این استان نباید حتی یک روز هم معطل باشد.

وی اظهار داشت: مرکزی برای جذب سرمایه گذاری در فرمانداری‌های هر شهرستان و استانداری سیستان و بلوچستان به منظور پیگیری تمام امورات سرمایه گذاری باید شکل گیرد.

موهبتی ادامه داد: ۲ روز در هفته تمام مدیران دست اندر کار در زمینه سرمایه گذاری در این مرکز جمع شده و کار سرمایه گذار را در کمترین زمان انجام دهند.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت نخبگان و گروه‌های مرجع سیستان و بلوچستان برای پیشرفت و آبادانی این استان گفت: نظرات و پیشنهادات این افراد را با جان و دل می‌پذیریم، اما دخالت در امور از سوی هیچ فردی پذیرفته شدنی نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر کس که بر مدار مباحث تفرقه انگیز در استان حرکت کند خواسته یا نا خواسته جیره خوار و نوکر دشمن است.

انتهای پیام/پ

مردم باید به مسئولان خود اعتماد کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار