گل محمدی گفت: ظرفیت تولید سنگ آهن کشور ۸۰ میلیون تن است که ۶۰ میلیون تن در صنایع فولاد و سیمان مصرف شده و ۲۰ میلیون تن آن به صورت دانه بندی صادر می‌شود.

گل محمدی معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی کشور در حاشیه نشست خبری نمایشگاه اکتشاف مواد معدنی در پاسخ به خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیش از انقلاب شرکت ذوب آهن تنها مصرف کننده سنگ آهن کشور بود و سالیانه حداکثر یک میلیون تن استخراج محصول انجام می‌شد؛امید است با توجه به برنامه‌ریزی 55 میلیون تنی تولید فولاد در افق 1404 باید ظرفیت تولید سنگ آهن به بیش از 100 میلیون تن برسد.

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی کشور افزود: اکنون ظرفیت تولید سنگ آهن کشور 80 میلیون تن است که 60 میلیون تن در صنایع فولاد و سیمان مصرف شده و 20 میلیون تن آن به صورت دانه بندی صادر می شود.

وی تصریح کرد: طرح اکتشاف سراسری سنگ آهن را پیشنهاد دادیم و امیدواریم با ورود بخش دولتی و حمایت دولت این طرح هر چه سریعتر عملیاتی شود.

زغال سنگ در گستره پهناور ایران موجود است

گل محمدی گفت : پیش از انقلاب مصرف و تولید زغال سنگ مختص کارخانه ذوب آهن اصفهان بودو هیچ گونه صادراتی نداشتیم  اما با افزایش تقاضا برای این محصول و پیشرفت علم در بخش اکتشاف و بهره برداری به سمت اکتشاف هوشمندتر ذخایر زغال سنگ پیش رفتیم.

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی کشور افزود : با تلاش دولت در تجهیز و مکانیزه کردن معادن طبس ؛ امروز علاوه بر این معدن، در استان کرمان و البرز شرقی و مرکزی ذخایر خوبی وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سنگ آهن ، زغال سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار