در ادامه اعتراضات در فرانسه، اتحادیه‌های کامیون‌داران و کشاورزان این کشور برای پیوستن به صف معترضان فراخوان صادر کردند.

کامیون داران و کشاورزان فرانسوی به صف جلیقه زردها می پیوندندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یورونیوز، در ادامه اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه دو اتحادیه مهم کامیون‌داران و کشاورزان در این کشور نیز اعلام کردند به جنبش اعتراضی موسوم به جلیقه زرد‌ها خواهند پیوست.

دو اتحادیه بزرگ CGT و  FO فرانسه اعلام کردند در نظر دارند که در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به جنبش جلیقه زرد‌ها بپیوندند.

 اتحادیه کامیون‌داران فرانسه به اعضای خود برای آغاز اعتصاب در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت از یکشنبه شب فراخوان صادر کرد.

این اتحادیه‌ اعلام کرد این اعتصاب می‌تواند از یکشنبه شب آغاز و تا زمان نامشخصی ادامه یابد. اما این در حالیست که وزارت حمل و نقل فرانسه موضع خود را در این خصوص اعلام کرده و وجود چنین جنبشی را فاقد دلیل دانسته است.

اتحادیه کامیون‌داران FO از ۲۰ نوامبر حمایت خود را از جنبش اعتراضی جلیقه زرد‌ها در فرانسه اعلام کرد. اگر اتحادیه کامیون‌داران این اعتصاب را آغاز کند، این اتحادیه از نزدیک به ۷۰۰ هزار نیروی خود خواهد خواست تا به این اعتصاب بپیوندند. پرسنل اتحادیه کامیون‌داران شامل رانندگان کامیون، رانندگان آمبولانس و ماشین‌های حمل و نقل پول می‌شود.

همچنین کشاوروزان فرانسوی برای پیوستن به اعتراضات در چهارشنبه هفته آینده فراخوان صادر کردند.

جنبش اعتراضی این روز‌های فرانسه معروف به «جلیقه زردها» موضع دولت فرانسه در مقابل اعتراضات را ناکافی دانست و از ادامه تظاهرات خبر داد.

بنیامین کاچی، رهبر جلیقه زرد‌ها روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی‌اف‌ام» در کنایه به اقدام دولت در تعلیق برنامه‌های اقتصادی خود گفت: مردم نان باگت (نان سنتی فرانسه) می‌خواهند، و نه خرده‌ نان.

 رئیس‌جمهور فرانسه از ابتدای ورودش به کاخ الیزه با اعتراضات زیادی در داخل این کشور مواجه شده است. در آخرین نمونه از اینگونه اعتراضات، گروهی از معترضان فرانسوی از روز ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) با پوشیدن جلیقه‌های زردرنگ به خیابان‌ها آمدند. این جنبش اعتراضی که به جنبش جلیقه زرد‌ها معروف شد، با بستن جاده‌ها و مسدود کردن خیابان‌ها، دولت فرانسه را در مقابل نوعی از بحران قرار داد که به گفته رسانه‌های فرانسوی در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

چند روز پیش بنجامین گریووکس، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد این کشور برای جلوگیری از ادامه تظاهرات خشونت باری که این روز‌ها در این کشور به پا شده است، وضع فوق العاده اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار