رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه از پایش بیش از ۳۴ هزار رأس دام در شهرستان های سربیشه و نهبندان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رمضانی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت::بیش از ۳۴ هزار رأس دام در طرح مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سربیشه سم پاشی و ۸ هزار و ۶۰۰ دام سبک و سنگین در نهبندان علیه بیماری شاربن پایش شدند.

وی افزود:از ابتدای امسال تاکنون با هدف پیشگیری و مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیش از 33 هزار رأس گوسفند و بز، 531 رأس گاو و گوساله و بیش از 85 هزار متر مربع سم پاشی اماکن نگهداری دام در این شهرستان صورت گرفته است.

رمضانی با بیان اینکه از ابتدای امسال برای کنترل و پایش بیماری شاربن، 8 هزار و 600 رأس دام سبک و سنگین در نهبندان تحت مراقبت فعال این بیماری قرار گرفتند، گفت: مراقبت فعال بیماری های دامی با هدف کشف احتمالی بیماری است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه افزود: از ابتدای سال مراقبت فعال بیماری شاربن در 240 واحد دامی در شهرستان نهبندان انجام شده که تاکنون موردی از بیماری شاربن مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه از علائم بیماری شاربن در دام ها تب بالا، مرگ ناگهانی، خروج خونابه تیره رنگ لخته نشده از منافذ طبیعی بدن و بادکردن سریع لاشه است از دامداران خواست با هدف جلوگیری از پخش باکتری دام های مشکوک به هیچ عنوان  کالبدگشایی صورت نگیرد و لاشه دام های مشکوک به طریق اصولی در عمق 3 متری زمین دفن شود.

انتهای پیام/غ

سم پاشی و پایش دام در شهرستان های سربیشه و نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار