دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور منطقه با حضور عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان، برای مقابله با تروریسم و تقویت ارتباطات بین منطقه‌ای، روز جمعه و شنبه (16 و 17 قوس/ آذر) در تهران برگزار می شود.

رئیس مجلس افغانستان فردا به تهران سفر می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور منطقه با حضور عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان، برای مقابله با تروریسم و تقویت ارتباطات بین منطقه‌ای، روز جمعه و شنبه (16 و 17 قوس/ آذر) در تهران برگزار می شود.

قرار است هیات مجلس افغانستان به ریاست عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس این کشور و تعدادی از نمایندگان این مجلس، فردا جمعه (16 قوس/ آذر) وارد تهران شوند.

در این کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه حضور دارند.

در این کنفرانس، سران مجالس شش کشور منطقه در خصوص تجربه تنظیم قانون‌گذاری و استراتژی مقابله با تروریسم و نیز در خصوص همکاری‌های بین مجالس گفتگو می‌کنند.

جلسه کارشناسی این کنفرانس دو روزه روز جمعه برگزار می‌شود و روز شنبه جلسه در سطح روسای مجالس شش کشور تشکیل می‌شود. در پایان این کنفرانس نیز بیانیه‌ای صادر خواهد شد.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران سخنران مراسم افتتاحیه این کنفرانس خواهد بود.

روسای مجالس این شش کشور سال گذشته در کنفرانسی در اسلام‌آباد شرکت کردند که در نتیجه آن، قرار شد همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با تروریسم افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، ایران ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار