کریم لاله ماژین مديردرمان تامين اجتماعی استان ايلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: پس از اجرای موفق فاز اول طرح حذف دفترچه در سطح تمامی مراکز درمانی ملکی تامين اجتماعی در استان ايلام ، فاز دوم اين طرح را با حذف نسخه کاغذی و توليد نسخه به صورت الکترونيک در سطح مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامين اجتماعی ( پزشکان ، دندانپزشکان ، داروخانه ها ، مراکز پاراکلينيک ) شروع نموده و گام موثری در راستای استقرار طرح سلامت الکترونيک و به دنبال آن کارت هوشمند درمان در کشور باشد.
وی افزود:با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی فرآيند توليد نسخه الکترونيک برای مراکز طرف قراداد و همچنين اتمام ثبت نام مراکز مذکور در سامانه ، اين طرح رسما از ابتدای آبان ۹۷ در سطح کل استان اغاز شده و با همراهی بيمه شدگان عزيز و پزشکان فرهيخته و دلسوز ، ان شالله اين استان بتواند يک نمونه موفق برای ساير استانهای کشور باشد.
لاله ماژین ادامه داد: بهبود کيفيت خدمات درماني ارايه شده به بيمه شدگان بواسطه تشکيل پرونده الکترونيک و مشاهده سوابق مراجعات قبلی بيمار ،اصلاح مشکلات ناشی از ناخوانا بودن نسخ، کنترل تداخلات دارويی ، کاهش هزينه هاي ناشی از مراجعات مکرر بيمه شدگان جهت چاپ يا تمديد دفترچه درمانی، پرهيز از تجويز اقلام دارويی تکراری ، امکان پرداخت روزانه مبالغ نسخ به پزشکان ، دريافت اقلام دارويی يک نسخه از چند داروخانه ، صدور گواهی پزشکی به صورت الکترونيکی ، جلوگيری از جعل عنوان پزشکان و نسخ و ... از جمله مزايای اين طرح می باشند.
مديردرمان تامين اجتماعی استان ايلام اضافه کرد:فرآيند توليد نسخه الکترونيک به اين صورت است که بيمه شده به پزشک مراجعه کرده ( بررسی استحقاق درمان و هويت بيمه شده از طريق بررسی کد ملی موجود در مدارک هويتی بيمه شده توسط سيستم انجام ميشود) و پزشک پس از انجام معاينات تشخيصی و درمانی نسبت به ثبت نسخه الکترونيک از طريق بستر اينترنت اقدام نموده و پس از آن بيمار می تواند با مراجعه به کليه مرکز پاراکلينيکی و يا داروخانه های سطح شهر يا کشور، خدمت و يا داروی خود را دريافت نمايد.
لاله ماژین عنوان کرد :بيمه شدگان تامين اجتماعی برای دريافت خدمات درمانی از مراکز طرف قرارداد مذکور ، الزامی به همراه داشتن دفترچه درمان نداشته و با ارائه هرگونه مدارک هويتی معتبر می توانند از خدمات آن مرکز استفاده نمايند.
وی یادآورشد:بی شک پيشنهادات ، انتقادات و گزارشات بيمه شدگان ، مراکز درمانی و رسانه های محترم ، راه گشای اين مديريت در اجرای موفقيت آميز اين طرح و ارتقای کيفيت خدمات درمانی خواهد بود.
انتهای پیام/ د