جوان معترض فرانسوی که چندی پیش به وسیله نیروهای امنیتی فرانسه در کوچه‌ای خلوت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود هم‌اکنون با خطر از دست دادن چشمش روبه‌رو است.

بلایی که پلیس حامی حقوق بشر بر سر معترض فرانسوی آورد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش ویدئویی از برخورد خشن پلیس فرانسه با یکی از معترضان به سیاست‌های اقتصادی این کشور در کوچه‌ای خلوت منتشر شد.

انتشار این فیلم در فضای مجازی واکنش‌ها و اعترضات بسیاری را نسبت به رفتار نیروهای امنیتی فرانسه با معترضان این کشور در سراسر جهان به دنبال داشت. در جریان اعترضات خیابانی فرانسه تاکنون هزاران نفر بازداشت و تعدادی زیادی نیز مجروح شدند.  اعتراضات فرانسه در ابتدا نسبت به گرانی سوخت در این کشور شکل گرفت و در پی برخورد وحشیانه پلیس با مردم معترض شکل اعتراضات تغییر کرد و سبب گسترده شدن دامنه آن شد.


بیشتر بخوانید: کتک زدن وحشیانه یک معترض توسط پلیس فرانسه + فیلم


جوان معترض فرانسوی که به تنهایی مورد ضرب‌وشتم تعداد زیادی از نیروهای پلیس فرانسه قرار گرفته بود، هم‌اکنون با وضعیت وخیم در بیمارستان بستری است. او نه تنها با خطر از دست دادن یکی از چشمانش روبه‌رو است بلکه قسمت‌هایی از صورتش هم شکسته و می‌گوید من جزء جلیقه زردها نبودم. او و نزدیکانش پس از این حادثه نسبت به برخورد پلیس توضیح خواستند ولی هیچ پاسخی از جانب آن‌ها دریافت نکردند.

فرانسه و دیگر مدعیان و حامیان حقوق بشر با سرکوب وحشیانه معترضان همچنان داعیه پرچمداری تضمین صلح در جهان را دارند. اینگونه برخوردهای وحشیانه از جانب نیروهای امنیتی این کشور نه تنها هیچگونه محکومیتی را از جانب مسئولان این کشور و سایر دولت‌های اروپایی در پی نداشته بلکه مورد حمایت نیز واقع گردیده است.

این گونه اتفاقات در فرانسه می‌تواند درسی برای جاهلان و شیفتگان داخلی غرب باشد که با دیدن هر برخوردی از جانب نیروی انتظامی ادعا عدم رعایت حقوق بشر سر می‌دهند.

در ادامه فیلمی از این معترض فرانسوی در بیمارستان مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
چیز عجیبی نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
چقدر‌وحشی‌هستن