رونمایی از سند شناسنامه پنج شهید زن خراسان جنوبی

دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای بانوان خراسان جنوبی گفت: همزمان در اجلاسیه شهدای زن استان از سند شناسنامه پنج شهید زن خراسان جنوبی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ روستا دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای بانوان خراسان جنوبی  در اجلاسیه   اجلاسیه شهدای بانوان استان  گفت: این اجلاسیه در راستای کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی است.

وی افزود:  108 کتاب در ارتباط با زندگینامه و وصیت شهدای استان تالیف شد که بیش از 10 کتاب شهدای زن در اجلاسیه شهدای بانوان، اکنون رونمایی می شود.

دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای بانوان با بیان اینکه خراسان جنوبی پنج شهیده زن دارد عنوان کرد: لیلا حسنی از طبس، طوبی تاجریزی و معصومه محمودی سرتنگی از بیرجند، خاتون مهدیان از قاین و نسترن خسروی از جمله شهدای زن استان هستند.

وی از رونمایی سند شناسنامه پنج شهید زن استان در اجلاسیه خبر داد و گفت: همچنین آرشیوی از مشارکت بانوان خراسانی در دوران دفاع مقدس تهیه شده و از 20 قطعه عکس رونمایی می شود.

روستا کاشت 2 هزار درخت مثمر به نام 2 هزار شهید استان و پلاک گذاری آنها به نام شهدا را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: دادن افطاری و اطعام 16 هزار نیازمند و اهدای 71 سری جهیزیه از دیگر برنامه ها بوده است.

وی به اهدای سبد غذایی بین 717 خانواده نیازمند استان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین طی این مدت 45 نفر از نیازمندان استان به کربلای معلا اعزام و طرح نایب الشهدا توسط حجاج بیت الله الحرام نیز به نیابت از شهدا انجام شد.

این مراسم با هدف گرامیداشت یاد و نام 5 شهید زن استان با حضور آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان و خانوادهای شاهد و ایثارگر  در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ ط آ

آغاز اجلاسیه شهدای زن در خراسان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.