کشاورزان میاندورودی ۵۰ رقم زراعی را کشت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از توزیع ۳۵۰ تن بذر گندم بین کشاورزان گندم‎کار میاندورودی خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار هکتار قرارداد کشت گندم با کشاورزان این شهرستان منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان با دارا بودن سه منطقه دشت، میان بند و بالادست دارای تنوع پوشش کشاورزی خوبی است، افزود: حدود ۵۰ رقم زراعی در شهرستان میاندورود توسط کشاورزان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: بذر‌های در نظر گرفته شده برای کارگزاری‌ها از ارقام گواهی شده مروارید، احسان، گنبد، کلاکتر و باسیلیو است که تاکنون ۳۵۰ تن بذر تحویل شد.

وی با بیان اینکه کاشت گندم در روستا‌های این شهرستان در حال انجام است، سطح سبز گندم این شهرستان را تاکنون یک هزار و ۳۰۰ هکتار اعلام کرد.

مدیر جهادکشاورزی میاندورود افزود: مواد غذایی مانند نان، ماکارونی، بیسکویت، شیرینی، کیک، کلوچه فقط چند نمونه رایج هستند که از گندم تهیه می‌شوند.

موسوی در باره این ماده غذایی گفت: گندم به عنوان یکی از سالم‌ترین مواد غذایی بوده و یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی را تضمین می‌کند و با توجه به محتوای چربی نسبتاً پایین آن خطرات بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ م

کشت ۵۰ رقم زراعی در میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.