استاد و پژوهشگر مرکز علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: درحال حاضر باید به دختر بچه ها توجه ویژه‌ای شود چراکه خانم‌ها آسیب پذیر و بیشتر در معرض خطر هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نوذر نخعی، استاد و پژوهشگر مرکز علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع مشاورین و روسای کلانتری سراسر استان کرمان گفت: خانواده از جمله مادر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهمترین نقش رادارد.

وی افزود: برای همه مهم است که در جامعه امروزی چه وضعیتی و دارای چه مشکلات و آسیب‌هایی هستیم.

استاد و پژوهشگر مرکز علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بااشاره به دوعامل عوامل خطر و عوامل محافظت کننده گفت: تمام تلاش بایستی براین باشد که تمام انرژی در خانواده‌ها جمع شود و پیشگیری را از خانواده آغازکرد.

 نخعی به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: درحال حاضر باید به دختران کودک توجه ویژه‌ای شود چراکه خانم‌ها آسیب پذیر و بیشتر در معرض خطر هستند.

وی بااشاره به اینکه کودکان زیر دوسال تلویزیون هم نباید تماشا کنند بیان کرد: این درحالی است که متاسفانه امروزه کودکان ازسنین پایین علاوه بر تلویزیون، بازی‌های رایانه‌ای و... با زیر و بم تلفن همراه هم آشنا هستند که این افتخار نیست فاجعه خواهدبود.

وی تصریح کرد: اگر ازسنین پایین کودکان با تلفن همراه و... آشنا شوند در نوجوانی با اختلالات رفتاری، مشکلات تحصیلی و مشکلات ارتباطی با خانواده مواجه خواهند بود.

نخعی گفت: اولین و مهمترین دانشگاه هرفرد ازشکم مادر آغاز می‌شود.

نخعی، عضو هیئت علمی دانشگاه درادامه با اشاره به اهمیت دوران جنینی و تکریم مادر تاکید کرد: علاوه بردوران جنینی و عدم خشونت علیه مادر در دوسال اول زندگی کودک را باید زیاد بوسید و درآغوش گرفت، چونکه هم باعث افزایش حافظه می‌شود و هم اینکه می‌تواند از بسیاری ناهنجاری‌ها پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با روش‌های آموزشی نقش ارزشمندی در پیشگیری دارد.

 نخعی در این نشست با تشریح آسیب‌هایی که جامعه کنونی را تهدید می‌کند با استناد به آخرین آمار‌های جهانی در این زمینه گفت: هیچ جای دنیا از معضل اعتیاد و آسیب‌های آن مبرا نیست و امروزه مرگ‌های ناشی از مصرف مواد مخدر ۲ تا ۳ برابر شده اند.

این استاد و پژوهشگر درادامه گفت: هر چند میزان مصرف مواد مخدر در مردان بیشتر است، اما اعتیاد در زنان خیلی زودتر به خط پایان می‌رسد چراکه اعتیاد در زنان خیلی زود به انحرافات و مفاسد فردی و اجتماعی می‌رسد.

نخعی گفت: در گذشته حدود۴۰ سال طول کشید تا علاوه بر مخدری مانند تریاک، هروئین نیز وارد عرصه مصرف شد، اما ظرف چند سال اخیر انواع و اقسام مواد افیونی و تولیدات صنعتی چندین برابر شده اند و آزادسازی مواد مخدر در برخی کشورها، تجربه تلخی را برجای گذاشت و باعث افزایش میزان مصرف مواد در همه گروه‌های سنی شد.

وی افزود: عبارت اختلال مصرف مواد امروزه جایگزین اعتیاد شده و ذکر عبارت بیمار برای معتاد اشتباه است چراکه این اصطلاح او را از هر چیزی مبرا می‌کند پس اعتیاد یک انتخاب است نه بیماری و در این میان مصرف قلیان در بین اقشار جوان جای نگرانی دارد.
انتهای پیام/ی

اولین و مهمترین دانشگاه هرفرد ازشکم مادر آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار