دهلی‌نو و ابوظبی توافق تبادل ارزی به منظور تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری بدون استفاده از ارز ثالث نظیر دلار آمریکا امضا کردند.

خداحافظی با دلار/ امضای توافق دوجانبه ارزی بین هند و اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، دهلی نو و ابوظبی توافق تبادل ارزی به منظور تقویت تجارت و سرمایه گذاری بدون استفاده از ارز ثالث نظیر دلار آمریکا امضا کردند.

سفارت هند در ابوظبی اعلام کرد این تبادل معادل دو میلیارد درهم امارات یا سی و پنج میلیارد روپیه هند (معادل 495 میلیون دلار) است.

سفارت هند اعلام کرد:" انتظار می رود این توافق دوجانبه ارزی بین هند و امارات وابستگی به ارزهای سخت نظیر دلار آمریکا را کاهش دهد. همچنین انتظار می رود این اقدام حرکتی برای استفاده بیشتر ارزهای محلی بین دو کشور و کاهش دادن اثر ناپایداری نرخ تبادل ارز به دلیل وابستگی به ارز ثالث باشد."

دو طرف درباره همکاری در زمینه های انرژی، امنیتی، تجاری، سرمایه گذاری، هوا و فضا، دفاعی و غیره بحث و گفتگو کردند.

هند و امارات با بیش از پنجاه میلیارد دلار تجارت دوجانبه بزرگترین شرکای تجاری یکدیگر هستند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی هند در امارات در سال دو هزار و هفده 6.6 میلیارد دلار و سرمایه گذاری امارات در هند 5.8 میلیارد دلار بوده است. امارات ششمین صادرکننده بزرگ نفتی به هند است و حجم تجارت غیرنفتی دو کشور به سی و چهار میلیارد دلار می رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار