معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران گفت: در سال 98 مشکل تأمین درآمدهای پایدار داریم.

سال 98 مشکل تأمین درآمدهای پایدار داریم / دولت نسبت به تهران گشاده‌دست باشدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران در نشست خبری که امروز (یکشنبه هجدهم آذرماه) برگزار شد، با اشاره به وضعیت برنامه سوم شهر تهران اظهار کرد: طی دو ماه گذشته با توجه به تکلیفی که شورا داد تا احکام برنامه سوم را بازآرایی کنیم، تلاش کردیم برنامه‌ای مناسب شهرداری و شهر تهران را تهیه کنیم.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران با تأکید بر اینکه در این کار از همراهی بسیاری از کارکنان شهرداری استفاده شد، گفت: این کار در نهایت توسط تیم برنامه‌ریزی به سرانجام رسید و سه‌شنبه هفته گذشته نسخه بازآرایی شده برنامه سوم را  به کمیسیون تلفیق ارائه دادیم و شورا آن را در مرحله بررسی قرار می‌دهد و طبق زمان‌بندی برنامه تصحیح و ابلاغ می‌شود و از ابتدای سال 98 برنامه سوم شهر تهران را با همراهی همه دستگاه‌های مسئول در حوزه مدیریت شهری اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به ایراداتی که در برنامه سوم وجود داشت و اصلاح شد، افزود: زمانی که لایحه شورا برای اصلاح آمد، همه اعضا پیشنهاداتی دادند و در مجموع 500 پیشنهاد به شورا آمد که مربوط به احکام مختلف برنامه سوم بود.

اشرفی با بیان اینکه نظر شورا بر این بود که اگر بدنه اجرایی در مرحله تصویب برنامه نقش داشته باشد، احساس تعلق بیشتری خواهد داشت، گفت: پیوستگی احکام را مورد بررسی قرار دادیم و برای اینکه این برنامه را به برنامه شهر تهران ارتقا دهیم، تمام آیین‌نامه بالادستی را که توسط مجلس تصویب شده بود، مورد بررسی قرار دادیم.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران با تأکید بر اینکه تلاش کردیم برنامه سوم تهران با برنامه ششم استان تهران حداکثر تطبیق را داشته باشد، گفت: در شرایطی در شهرداری تهران هستیم که در انبوهی از بدهی‌های گذشته روبه رو هستیم و با این جهت ما احتمالا در سال 98 مشکل تأمین درآمدهای پایدار را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه لوایحی در حال تنظیم است که درآمدهای پایدار را برای شهرداری بررسی کنید، تصریح کرد: در بحث بودجه از گذشته اقداماتی انجام شده و مطالباتی که از دولت داریم، به صورت خاص مورد توجه قرار نگرفته است.

اشرفی با بیان اینکه شهرداری در دوره گذشته منابع مالی زیادی داشت و خیلی نیاز به مطالبه گری از دولت نداشت، اظهار کرد: اما چون در این دوره این وضعیت وجود ندارد، مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران با تأکید بر اینکه دولت باید نسبت به  شهر تهران گشاده‌دستی کند، گفت: یکی از مسائل تهران این است که به  دنبال منابع جدید درآمد پایدار هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه 70 درصد منابع مالی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بافت فرسوده باید از طرف دولت تأمین شود، گفت: اگر این 70 درصد تأمین شود، آن وقت شهرداری هم  موظف به تأمین 30 درصد دیگر خواهد شد.

اشرفی با اشاره به گفتگوهایی که با استانداری داشته است، افزود: طبق این گفتگوها اگر دستگاه‌ها نقش خود را ایفا نکنند، اعتبارات آن‌ها باید به شهرداری داده شود.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران با بیان اینکه من 18 سال سابقه کار در سازمان برنامه و بودجه دارم و برای تصویب سه برنامه در مجلس حضور داشتم و برنامه سوم شهرداری را هم با تم‌های برنامه‌ریزی انطباق دادیم و اکنون سعی و تلاشمان این بود که احکام برنامه را برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که به  آن تعهد داشتیم  این بود که در یک ماه آینده برنامه توسط شهرداری بازآرایی شود.

اشرفی با بیان اینکه در دوره قبل برنامه برون‌سپاری شده بود، گفت: ما معتقدیم کسانی باید برنامه را بنویسند که به شهرداری تعلق خاطر دارند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
من نمیدونم این چه سیاستیه که حتی میوه و گوشت تو شهرستانا از میدون تره بارای تهران گرونتره و شهرستانیای بیچاره باید جور تهرانیا رو بکشن