مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مهندسانی که در احداث ساختمان‌ها، درز انقطاع را رعایت نکنند به شورای انتظامی ساختمان معرفی خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: لزوم رعایت درز انقطاع ساختمان با توجه به مقررات ملی ساختمان و مصوبات هیات چهار نفره، از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به مهندسان طراح، ناظر، مجری و سازندگان اطلاع رسانی شده است.

حق لطفی افزود: همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از صدور پروانه ساختمانی برای بنا‌هایی که قصد احداث دارند، ولی در طرح‌ها و نقشه‌های آن ها، درز انقطاع به درستی رعایت نشده است، ممانعت بعمل خواهد آورد.

وی اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن درز انقطاع در احداث ساختمان‌ها، علاوه بر شهرداری‌ها، کمسیون ماده صد نیز در این رابطه با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

حق لطفی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی نیز کنترل و بازرسی موضوع رعایت درز انقطاع ساختمان‌ها را در الویت کاری برنامه ناظران عالی خود قرار داده است و با تخلفات مشاهده شده برخورد قاطع خواهد داشت.

بر اساس تعریف مقررات ملی ساختمان و آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندار ۲۸۰۰) درز انقطاع، حداقل فاصله مورد نیاز بین دو ساختمان مجاور است به جهت اینکه در زمان وقوع زلزله تغییر مکان جانبی ساختمان‌ها باعث ضربه زدن آن‌ها به یکدیگر نشود.

انتهای پیام/

لزوم رعایت درز انقطاع ساختمان به مهندسان اطلاع رسانی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.