تیم ریورپلاته آرژانتین با پیروزی مقابل بوکاجونیورز آرژانتین، در شهر مادرید اسپانیا قهرمان جام باشگاه های آمریکای جنوبی شد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،دیدار برگشت فینال جام باشگاه های آمریکای جنوبی (لیبرتادورس) بین تیم های همشهری ریورپلاته آرژانتین و بوکاجونیورز آرژانتین از ساعت 23 یکشنبه شب در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئوی شهر مادرید برگزار شد که تیم ریورپلاته با نتیجه سه بر یک حریف را شکست داد و قهرمان شد.

در این مسابقه که به دلیل حساسیت فوق العاده بالا به «فینال قرن» معروف شده بود، گل نخست را تیم بوکاجونیورز در دقیقه 44 توسط بندتو به ثمر رساند. این مهاجم 28 ساله روی یک ضدحمله سریع صاحب توپ شد و با عبور از مدافعان ریور دروازه را باز کرد. شادی پس از گل وی نیز بسیار عجیب بود و مدافع حریف را مورد تمسخر قرار داد.

ریورپلاته 3(5) - بوکاجونیورز 1(3)/میلیونرها فاتح فینال قرن و قهرمان آمریکای جنوبی شدند

در نیمه دوم میلیونرها (لقب ریورپلاته) برای جبران گل خورده فشار آوردند و موفق شدند در دقیقه 67 روی یک حرکت تیمی بسیار زیبا توسط لوکاس پراتو دروازه بوکاجونیورز را باز کردند و بازی را به تساوی کشاندند.

تلاش دو تیم در ادامه مسابقه نتیجه نداشت و بازی در طول 90 دقیقه با تساوید یک بر یک به پایان رسید. بازی رفت دو تیم با نتیجه دو بر دو به پایان رسیده بود اما در این مسابقه قانون گل زده در خانه حریف اجرا نشد و با تساوی یک بر یک دو تیم بازی به وقتهای اضافه رفت.

ریورپلاته 3(5) - بوکاجونیورز 1(3)/میلیونرها فاتح فینال قرن و قهرمان آمریکای جنوبی شدند

در دومین دقیقه از وقتهای اضافه ویلمار باریوس از تیم بوکاجونیورز با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا کار برای کارگران (لقب بوکاجونیورز) بسیار سخت شود. با 10 نفره شدن بوکا، تیم حریف فشار را بیشتر کرد و در دقیقه 109 کویینترو موفق شد با شوتی زیبا، گل دوم ریورپلاته را به ثمر برساند.

بوکاجونیورز که پس از دریافت گل دوم، چیزی برای از دست دادن نداشت سراپا حمله شد اما به زمین آمدن کارلوس توز ستاره باتجربه این تیم و حتی جلو آمدن دروازه بان آنها به سبک دروازه بان فوتسال در دقایق پایانی، برای کارگران نتیجه نداشت. البته آنها در دقیقه 120 می توانستند بازی را به تساوی بکشانند اما توپ پس از برخورد به بازیکنان ریور به تیرک این تیم برخورد کرد و به کرنر رفت. روی همین ضربه کرنر ، بازیکنان ریورپلاته توپ را برگشت دادند و روی یک ضدحمله سریع توسط گونزالو مارتینز دروازه بدون دروازه بان بوکاجونیورز را باز کردند و نتیجه را سه بر یک کردند.

ریورپلاته 3(5) - بوکاجونیورز 1(3)/میلیونرها فاتح فینال قرن و قهرمان آمریکای جنوبی شدند

در نهایت این دیدار حساس با نتیجه سه بر یک به سود ریورپلاته به پایان رسید تا این تیم پیروزی پنج بر سه در مجموع دو مسابقه و با شکست دشمن دیرینه خود در فینال جام لیبرتادورس، در شهر مادرید جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

این دیدار قرار بود چند هفته پیش در ورزشگاه خانگی ریورپلاته برگزار شد اما حمله تماشاگران این تیم به اتوبوس تیم بوکاجونیورز پیش از آغاز مسابقه، باعث به تعویق افتادن دیدار و انتقالش به ورزشگاه سانتیاگوبرنابئوی مادرید شد.

این چهارمین قهرمانی ریورپلاته در جام لیبرتادوس بود؛ در حالی که بوکاجونیورز تاکنون شش بار فاتح این رقابتها شده است.


انتهای پیام/

ریورپلاته قهرمان جام لیبرتادورس شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار