مسئولین سفارت افغانستان در تهران اعلام کردند که تمامی کارمندان بخش «تثبیت هویت» به کابل فراخوانده شده اند.

اقدام غیر منتظره کابل و سرگردانی مهاجرین افغانستانی در ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولین سفارت افغانستان در تهران اعلام کردند که تمامی کارمندان بخش «تثبیت هویت» به کابل فراخوانده شده اند.

سفارت افغانستان در تهران و نمایندگی های سیاسی این کشور بیش از یک سال است که روند صدور تذکره و پاسپورت الکترونیک برای مهاجرین را آغاز کرده اند اما حضور میلیونی مهاجرین در ایران و کمبود نیرو در نمایندگی های سیاسی افغانستان این روند را با کندی مواجه کرده است؛ بدین جهت قرار بود کابل با افزودن نیرو و اعزام یک تیم دیگر از اداره ثبت احوال نفوس این روند را سرعت بخشد.

اکنون اما در اقدامی غیر منتظره، اداره ثبت احوال نفوس افغانستان با فرستادن مکتوبی به نمایندگی های سیاسی این کشور در تهران و مشهد، تمامی کارمندان خود را به کابل فراخوانده است.

در صورت بازگشت تیم های صدور تذکره به کابل، میلیون ها مهاجر افغانستانی در ایران بلاتکلیف خواهند ماند و همچنین به تعهدات دولت افغانستان به دولت جمهوری اسلامی ایران، پیرامون صدور پاسپورت های الکترونیکی و قانونمند ساختن مهاجرین غیر قانونی آسیب خواهد رساند.

محمد اسلام دره‌ای، مسئول پروژه تثبیت هویت و پاسپورت سفارت افغانستان در تهران و اسحاق زی، مسئول تیم تثبیت هویت اداره ثبت احوال نفوس در سفارت افغانستان در تهران این خبر را تایید کرده اند که اداره ثبت احوال نفوس این کشور کارمندان خود را به کابل فراخوانده است.

اسحاق زی، اختلاف میان وزارت خارجه و اداره  ثبت احوال نفوس افغانستان را دلیل این اقدام خوانده و گفت: دلیل تصمیم این اداره بر بازگرداندن کارمندان خود از جمهوری اسلامی ایران، اختلاف نظر اداره ثبت احوال نفوس و وزارت امور خارجه در مورد پرداخت حقوق این کارمندان بوده است؛ به گونه‌ای که وزارت خارجه اعلام کرده حقوق این کارمندان می‌بایست از طرف اداره ثبت احوال نفوس پرداخت شود، اما این اداره می‌گوید در بودجه سال مالی 1398 خود، چنین موردی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
همه افغانها اگز از ایران خارج شونند به افغانستان بروند طالبان انها را اعدام خواهد کرد ودر عوض در جا یک ملیون شغل ایجاد خواهد شد ولی ما ایرانیان به انها احترام می گزاریم چون همسایه ما هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
بهتر، هر چی افغانی کمتر باشه بهتره، والله حضور افغانیها در برخی روستاها و شهرهای ایران بیشتر از خود ایرانیهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
همه افغانیا رو اخراج کنیم تا مجبور بشن دفترشونو درس کنن
آخرین اخبار