اختلافات کمیسیون های انتخاباتی درباره آرای حوزه انتخاباتی کابل همچنان پابرجاست و به همین دلیل فعلا روند بازشماری آرا متوقف است.

 

تداوم اختلافات کمیسیون های انتخاباتی/ پروسه بازشماری آرای انتخابات متوقف استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی افزایش اختلافات کمیسیون های انتخاباتی با یکدیگر، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند که تمامی اسناد مورد نیاز را در اختیار کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار داده اند اما این کمیسیون حاضر به همکاری نیست.

سید ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت: «همه اسناد را در اختیار کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار داده ایم. اما اینها بهانه گیری می کنند، همین لحظه منتظر این کمیسیون هستیم که همکاران خود را به ما معرفی کنند تا پروسه شروع شود، اما بدبختانه که اینها همکاری ندارند.»

سادات افزود: به دلیل عدم معرفی نمایندگان کمیسیون شکایات انتخاباتی، پروسه بازشماری آرای انتخابات در حال حاضر متوقف است.

جنجال میان کمیسیون های انتخابات و شکایت های انتخاباتی پس از آن بالا گرفت که کمیسیون شکایات انتخاباتی، انتخابات پارلمانی در کابل را به دلیل آنچه تقلب گسترده در این ولایت خواند، باطل اعلام کرد.

کمیسیون انتخابات این تصمیم شکایات انتخاباتی را سیاسی، عجولانه و سلیقه‌ای خواند و آن را نپذیرفت.

کمیسیون شکایات انتخاباتی اما پس از پا درمیانی معاون دوم ریاست جمهوری از تصمیمش عقب نشینی کرد و کمیسیون انتخاب نیز توافق کرد تا اسناد لازم را در اختیار کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.