طهرانچی گفت: حمایت از طرح‌ها و ایده‌های جدید باید طبیعی شکل گیرد و حمایت گلخانه‌ای تجارت پویا و پایای‌ جامعه را از بین می‌برد.

رایزنی برای تسهیل در اخذ مجوز ایده‌های تجهیزات پزشکی / حمایت‌های گلخانه‌ای تجارت پویا رقم نمی‌زندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی‌ طهرانچی‌ رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد که در ساختمان اصلی این دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: فن بازار یکی از حلقه‌های اتصال میان تولیدکننده‌، سرمایه‌گذار و مشتری است چرا که مراکز رشد به تنهایی نمی‌توانند به توسعه فن‌آوری کمک کند.

وی ادامه داد: باید محل‌هایی همچون این فن‌ بازار که به طور تخصصی به فن‌آوری‌های جدید می‌پردازد شکل گیرد تا توسعه فن‌آوری‌ها با کیفیت بالاتری‌ پیش رود، در این مسیر نمایشگاه‌های عمومی کارآیی‌ چندانی ندارند و نمایشگاه‌های تخصصی تأثیرات مثبت به سزایی‌ خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به حضور صندوق‌های دانشگاه آزاد در این فن بازار اظهار کرد: صندوق‌های توسعه فن‌آوری و حمایت از طرح‌ها در این فن بازار حضور پیدا کردند تا بتوانند محصولات جدید را شناسایی و از آنها حمایت کنند علاوه بر آن تولیدکنندگان‌ محصولات حوزه سلامت در این نمایشگاه حضور دارند تا حلقه مکملی‌ برای تجاری‌سازی این محصولات را هم فراهم کنیم.

شیوه حمایت دانشگاه آزاد از طرح‌های فناور

طهرانچی‌ درباره چگونگی حمایت‌های دانشگاه آزاد برای طرح‌ها و تجاری‌سازی آنها تصریح کرد: حمایت‌ها باید به طور طبیعی شکل گیرد و حمایت گلخانه‌ای در کشور نمی‌تواند تجارتی پویا و پایا داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور صندوق‌ها در این رویداد برای شناسایی طرح‌های مؤثر تأثیرگذار است، گفت: هر کدام از طرح‌ها که توسط صندوق‌ها تأیید شوند از سوی دانشگاه برای تجاری‌سازی کار و ایده موجود مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه شرکت‌ کنندگان‌ در این فن‌بازار باید بتوانند طرح‌ها و ایده‌های خود را اثبات کنند تصریح کرد: در صورت شناسایی و کاربردی‌ بودن این طرح‌ها در بازار تجاری ایران حمایت‌های لازم از آنها خواهد شد.

طهرانچی با اشاره به اینکه فن بازار حلقه واسطی بین تولیدکننده‌، سرمایه‌گذار و استانداردسازی طرح است،‌ بیان کرد: امروز نشستی با حوزه تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت داریم تا در موار‌دی که اخذ مجوز به این نهاد مربوط می‌شود کار تسهیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار