همایش پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار با هدف آموزش و شناخت آسیب‌ها و خطراتی که محیط کار به کارگران وارد می‌کند توسط انجمن صنفی ایمنی و بهداشت خراسان رضوی برگزار می‌شود.

همایش پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار برگزار می شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدجواد حیدری رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری مسئولان ایمنی و بهداشت خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این همایش در  ۲۱ آذر ماه ۹۷ در سالن تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار می‌شود، گفت: همایش پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار در راستای بالا بردن توان علمی مسئولان ایمنی که در کارگاه‌ها مشغول به‌کار هستند برگزار می‌شود که شامل دوره بازآموزی و تکمیلی نیز هست.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد حوادث به‌دلیل رفتار ناایمن در کارگاه‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان همایش، مسئولان ایمنی کارگاه‌های ساختمانی، متخصصان و کارشناسان حوزه‌های ایمنی و بهداشت هستند.

حیدری با بیان اینکه انجمن صنفی مسئولان ایمنی و بهداشت خراسان رضوی اولین انجمن فعال با این عنوان در سطح کشور است، ادامه داد: پیمانکاران حقیقی و حقوقی با شرکت در مناقصات باید گواهینامه‌ای را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خود دریافت نمایند تا به عنوان مسئولان ایمنی زیرمجموعه انجمن‌های صنفی ایمنی و بهداشت قرار گیرند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری مسئولان ایمنی و بهداشت خراسان رضوی با اشاره به اینکه این همایش از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ تاکنون  ۹ بار با اهدافی متفاوت برگزار شده است، گفت: مسئولان ایمنی تأیید صلاحیت شده در مشهد ۲ هزار نفر هستند که از ۶۰۰ نفر از آن‌ها برای همایش ۲۱ آذر ماه امسال دعوت شده است.

وی افزود: شرکتی که می‌خواهد تأییدیه صلاحیت ایمنی و بهداشت را بگیرد باید کارگران آن یک دوره ۸ ساعته را فرا بگیرند و اگر کسی این دوره را نگذراند، گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی برای آن شرکت صادر نشده و عضویتش در سامانه معوق می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه برای کارکنانی که به‌طور مستقیم با دستگاه‌ها کار می‌کنند آموزش‌های روزانه و مستمر در نظر گرفته شده است، ادامه داد: کارفرما‌ها به لحاظ قانونی موظف به تأمین لوازم حفاظت فردی در محیط کار هستند و اهمیت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کار بمنظور پیشگیری و کاهش عوارض فردی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری‌ها و سوانح محیط کار بسیار مهم بوده که کارفرما‌ها باید توجه جدی نسبت به این مسئله داشته باشند.

انتهای پیام //ف. ش
 

88 درصد حوادث در کارگاه‌ها رخ می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.