وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه ۲۰۰هکتاری شور اول در هرمزگان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،وزیر جهاد کشاورزی به همراه قائم مقام سازمان شیلات ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر عامل شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران بخش کشاورزی از مزرعه ۲۰۰هکتاری شور اول بازدید کردند.
سیف الله حقیقی قائم مقام سازمان شیلات ایران در این بازدید گفت: با توجه به به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در پرورش میگو و اقدامات انجام شده به زودی سهم ایران در تولید و بازار جهانی میگو افزایش می‌یابد.
وی افزود: اکنون تولید میگوی پرورشی کشور سی و دو هزار تن در سطح نه هزار و ۲۰۰هکتار است که از سهم استان هرمزگان سه هزار و ۶۰۰هکتار است.
قائم مقام سازمان شیلات ایران پیش بینی کرد امسال در کشور چهل هزار تن تولید میگوی پرورشی تولید شود.
وی افزود: تحقق این مهم بیشتر از برنامه ریزی‌های صورت گرفته است.
حقیقی گفت: سهم هرمزگان در تولید میگوی پرورشی۵۰درصد است و سطح زیر کشت میگوی کشور بیانگر اهمیت استان هرمزگان و ظرفیت‌های شیلاتی این استان است.
قائم مقام شیلات ایران افزود: هرمزگان ۵۳درصد تولید لارو کشور را به عهده دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیزگفت: این مزرعه برای ۴۵۰نفر شغل ایجاد کرده است.
محسن یکتا پور افزود: تاکنون سی و پنج میلیارد تومان در این مزرعه سرمایه گذاری شده است.
محسن یکتاپور ظرفیت قابل برداشت این مزرعه را هزار و چهار صد تن عنوان کرد و گفت: این مزرعه با مساحت کل ۴۰۰هکتار در قالب شانزده مزرعه فعالیت می‌کند.
وی افزود: استان هرمزگان با چهارده سایت فعال پارسال با تولید پانزده هزار تن میگو بیش از ۴۷درصد از سهم تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ر

توسعه پرورش میگو در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.