تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال عملکرد متوسطی به نمایش گذاشت و در نیمه پایین جدول قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ماشین سازی تبریز یا همان سبز پوشان دیار ستارخان بعد از 2 فصل دوری از لیگ برتر فوتبال این فصل با جابه جایی امتیاز با تیم گسترش فولاد دیگر تیم تبریزی دوباره و به صورت آسانسوری به سطح اول لیگ برتر فوتبال کشور بازگشت.

آنها هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال را با فیروز کریمی با تجربه آغاز کردند که در نهایت در همان پنج هفته ابتدایی با نتایج ضعیف کسب شده توسط این مربی به فکر جابه جایی در نیمکت تیمشان افتادند. ماشین سازان در پنج هفته نخست لیگ چهار تساوی ویک شکست را تجربه کردند تا کم فروغ ظاهر شوند.

اما مسئولان وقت ماشین سازی تبریز بعد از قطع همکاری با فیروز کریمی، رضا مهاجری که یکی از عوامل فنی باشگاه دوست و برادر یعنی تراکتور سازی بود را به نیمکت تیمشان اضافه کردند. اما دربی هفته ششم لیگ رضا مهاجری و شاگردانش را به یک چالش بزرگ رو برو کرد آن هم رقابت با تیم همشهری و اول شهرتبریز یعنی تراکتور سازی، درست بعد از این شکست مهاجری با دانش رفته رفته عنان کار را در دست گرفت و توانست شاگردانش را کمی از بحران خارج کند و به یک تیم سرسخت در لیگ برتر تبدیل کند ودر مقابل تیم های نام آشنایی همچون سپاهان، استقلال، پدیده به خوبی ظاهر شوند.

شاگردان مهاجری در تیم فوتبال ماشین سازی با 11 تساوی رکوردار تساوی در نیم فصل اول لیگ هجدهم لقب گرفتند تا سه باخت و یک تیم این تیم پشت تعداد چشمگیر تساوی هاشایشان پنهان بماند. اما به راستی تیمی با ریشه و با توانایی های بالا چرا به این وضعیت دچار شده است که این جای سوال دارد؟

شروع لیگ هجدهم بود که جرقه انتقاد ها به محمد رضا زنوزی مرد متمول و صاحب 2 باشگاه دیار آذربایجان به خاطرمالکیت همزمان 2 باشگاه صاحب نام دیار ستارخان به گوش رسید ، دلایل آن هم نتایج نه چندان خوب در این 2 باشگاه  بود،  مالکیت یک شخص بر امورات 2 تیم برای ماشین سازان اما بی تاثیر نبود نتایج ضعیف و دور از انتظار باشگاه ماشین سازی تبریز و نتایج ضعیف تراکتور سازی در هفته های ابتدایی لیگ با آن همه ستاره مهر تاییدی بود بر این چنین رفتاری که پیش تر از سوی حسین هدایتی رخ می داد که منتقدان بسیاری هم برای خودش داشت.

اما حسین هدایتی بدون توجه به منتقدانش پیش رفت تا تمام تیم های تحت سلطه اش با مشکلات مالی بسیاری رو به رو شدند و او حتی عطای تیمداری در فوتبال ایران را به لقایش بخشید و به طور کلی از صحنه فوتبال محو شد. هدایتی در 2 سال اخیر عملا هیچ دستی بر امورات فوتبال نداشته و از این حوزه رفته است.

زنوزی اما با هدایتی تفاوت های زیادی دارد، این فرد شناخته شده تبریزی از جمله افرادی است که از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار ویژه ای دارد و می‌تواند با خیالی آسوده در این مسیر حرکت کند. با این حال این مزیت هم باعث نشده تا مالک کنونی باشگاه تراکتورسازی از فکر خلاص شدن از مالکیت تیم ماشین سازی بیرون بیاید.

زنوزی در ماه های اخیرنشست های زیادی برای فروش باشگاه ماشین سازی با خریداران داشته است و حتی یک بار تا آستانه فروش قطعی این باشگاه قدیمی تبریز هم پیش رفته بود . البته این انتقال انجام نشد اما خبرهایی از تبریز به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد ماشین سازی به واگذاری به شخص دیگری بسیار نزدیک شده و احتمال دارد که زنوزی و خریدار در این راستا به جمع بندی نهایی برسند. البته قرار نیست نام ماشین سازی تغییر کند و این طور که زنوزی با خریدار شرط کرده، نا این باشگاه نوستالژیک به همان نام قدیم یعنی ماشین سازی تبریز باقی بماند.


بیشتر بخوانید:

چالش ماشین سازی در فصل نقل و انتقالات/ دخسوس در آستانه جدایی

مهاجری: مشهد شهر و سابقه من است/ ۲ گل تاکتیکی خوردیم

پدیده مشهد ۲ - ۲ ماشین سازی تبریز /رضایت شاگردان گل محمدی و مهاجری به تقسیم امتیاز ها


انتهای پیام/

ماشین سازان به دنبال خلق شگفتی در نیم فصل دوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار