مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از تدوین طرح جامع ویژه ساماندهی، حفاظت و مرمت از بافت تاریخی روستای روئین اسفراین خبر داد

تدوین طرح جامع ویژه حفاظت از بافت تاریخی روستای روئین اسفراینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح جامع ویژه حفاظت از بافت تاریخی روستای روئین اسفراین می‌شود، گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای انجام و تدوین طرح مطالعاتی روستا رویین شهرستان اسفراین را ۳ میلیارد ریال است.

وی افزود: به منظور ساماندهی و تجدید حیات منظر فرهنگی روستای تاریخی روئین و ساماندهی ساخت و ساز‌ها بر اساس ضابطه‌های معماری این بناها، تدوین طرح ویژه حفاظت از بافت تاریخی روستا رویین اسفراین در دستور کار قرار می‌گیرد.

یزدان پناه با اشاره به اینکه تدوین طرح‌های جامع و اسناد بالادستی نقش اساسی در حفاظت از بافت‌های تاریخی ایفا می‌کند گفت: قول مساعد درتخصیص اعتبار برای انجام این طرح داده شده و حمایت‌های لازم انجام می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بیان کرد: روستای تاریخی روئین شهرستان اسفراین یکی از منحصر به فرد‌ترین بافت های تاریخی را در میان روستا‌های کشور به خود اختصاص داده و واجد ارزش‌های تاریخی و فرهنگی است که حفظ آن برای ما اهمیت دارد.

گفتنی است؛ روستای رویین اسفراین در اسفند ۱۳۹۱ به عنوان منطقه ملی نمونه گردشگری به ثبت رسید. روستا رویین اسفراین با دارا بودن بیشترین بافنده و بالاترین میزان تولیدات منسوجات سنتی به عنوان دهکده نساجی سنتی کشور مشهور است که سالانه ۱۵۰ هزار مترمربع حوله، دستمال و... تولید می‌کند.

انتهای /ع

تدوین طرح جامع ویژه حفاظت از بافت تاریخی روستای روئین اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.