سرپرست استانداری فارس خبر داد؛

کاهش نرخ بیکاری در فارس/رتبه دوم فارس در فضای کسب و کار

سرپرست استانداری فارس گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۹۲ از شانزده و نیم درصد به نه و نه دهم درصد در سه ماهه اول سال ۹۷ رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یدالله رحمانی سرپرست استانداری فارس صبح سه شنبه در دیدار با هیئت امنای احمد بن موسی در شاهچراغ که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: فارس در دولت تدبیر و امید در شاخص‌های اقتصادی از جمله نرخ بیکاری استان در سال ۹۲ از شانزده و نیم درصد به نه و نه دهم درصد در سه ماهه اول سال ۹۷ رسیده است اگرچه رشد خوبی است، اما باید به نرخ طبیعی نزدیک شود.

وی همچنین با اشاره به بهبود شاخص فضای کسب و کار در فارس از رتبه ۱۸ در سال ۹۲ به رتبه دو در سال ۹۷ ادامه داد: فارس طی سال‌های گذشته با رشد ۱۱۰ درصدی صادرات غیر نفتی مواجه بود روبرو بوده، اما کفایت نمی‌کند.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۱۱۰ شهر در استان فارس و پیگیری مطالبات بافت‌های فرسوده ۱۷ شهر از این استان بیان کرد: از میزان کل بافت‌های فرسوده استان هزار و ۸۰۰ هکتار آن در شیراز موجود است که ۶۸۰ هکتار از این میزان در جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) واقع شده که البته ۵۷ هکتار از این میزان در جوار حرم نیز در طرح توسعه حرم در حال باز آفرینی است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیمات شورای عالی شهرسازی کشور اقدامات خوبی در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده در شیراز انجام شده است.

سرپرست استانداری فارس، همچنین خواستار تسریع در اجرای طرح محدوده بازآفرینی آرامگاه سعدی و حافظ توسط وزیر راه و شهرسازی شد.

رحمانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به زیرساخت‌های استان فارس در حوزه راه و شهرسازی اشاره و افزود: ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث وجود دارد و از این میزان ۲۲۰ کیلومتر آن مربوط به آزادراه شیراز اصفهان است که با پیشرفتی ۷۸ درصدی روبرو است با قول مساعد دولت و خواست رئیس جمهور تا شهریور سال ۹۷، ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست استانداری فارس، همچنین به توسعه ترمینال خارجی فرودگاه شیراز اشاره و خواستار تأمین پیگیری و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در فرآیند عملیات اجرایی شیراز مرودشت لار کازرون سپیدان شد.

انتهای پیام/چ

صحبت های سرپرست استانداری فارس در دیدار با وزیر راه و شهرسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار