وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا در خصوص بین‌المللی کردن تحقیقات مربوط به جنایت قتل جمال خاشقجی تلاش می‌کند.

چاووش اوغلو: همه جهان موضع ترکیه را درباره جنایت ترور خاشقجی تحسین می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه درباره جنایت قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در این کشور اظهاراتی را بیان کرد.

وی گفت: با مسئولان سازمان ملل درباره بین‌المللی کردن تحقیقات مربوط به جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، گفتگو می‌کنیم.

چاووش اوغلو اعلام کرد آنکارا با کانادا درباره امکان ارائه درخواست مشترک برای تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی در مورد جنایت قتل جمال خاشقجی به توافق رسیده است.

چاووش اوغلو افزود: همه جهان موضع ترکیه را درباره جنایت ترور خاشقجی تحسین می‌کند. هیچ همکاری از طرف عربستان درباره ماجرای قتل خاشقجی دریافت نکردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه با انتقاد از همکاری نکردن مقامات سعودی در تحقیقات مربوط به قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، گفت: آیا مقامات سعودی نگران فاش شدن نام مسئول بلندپایه‌ای هستند که در این جنایت دست دارد؟

جمال خاشقجی پس از آنکه در روز ۲ اکتبر ۲۰۱۸ برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از کنسولگری خارج شده، اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌است که «مقام‌های ترکیه تکه‌تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند».

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار