نماهنگی از محتوای نامه‌ی امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را مشاهده می‌کنید.

محتوای نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) چه بود؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و از راویان حدیث بودند که نسب ایشان با چهار واسطه به امام حسن(ع) می‌رسد. عبدالعظیم حسنی(ع) در ۴ ربیع‌الثانی سال ۱۷۳ق، در زمان حکومت هارون الرشید، در شهر مدینه متولد شد. پدر ایشان عبدالله بن علی قافه و مادرش دختر اسماعیل بن ابراهیم بوده که به «هیفاء» موسوم است.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمّه معصومین علیهم السّلام و از چهره های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل‌بیت عصمت علیهم السّلام و پیروان آنان بودند و همچنین در مسائل دین ، آگاه و به معارف مذهبی و احکام قرآن، شناخت و معرفت بسزایی داشتند.

ستایش‌هایی که ائمّه معصومین علیهم السّلام از ایشان داشتند، نشان دهنده شخصیّت علمی و مورد اعتماد اوست؛ حضرت امام هادی علیه السّلام گاهی اشخاصی را که سؤال و مشکلی داشتند، راهنمایی می‌فرمودند که از حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام بپرسند و ایشان را از دوستان حقیقی خویش می شمردند و معرّفی می فرمودند .


بیشتر بخوانید: روایتی کوتاه از زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) +اینفوگرافیک 


به مناسبت چهارم ربيع الثانی مصادف با سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ویدئویی منتشر گردیده که در بخشی از نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آورده شده که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ائمه اطهار ، شنیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار