استاندار لرستان گفت: اعتبارات حوزه بحران طی سال‌های گذشته در بام لرستان هزینه شده است و امروز دچار کمبود امکانات و تجهیزات مقابله با بحران هستیم.

  سید موسی خادمی،استاندار لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: اعتبارات حوزه بحران طی سال‌های گذشته در بام لرستان هزینه شده است و امروز دچار کمبود امکانات و تجهیزات مقابله با بحران هستیم.

 سید موسی خادمی اظهار داشت: مدیریت بحران را به عنوان مجموعه تامین کننده اعتبار نباید دید، این سازمان مدیریت می‌کند، در شرایطی که کشور دچار بحران شد سازمانی باید همه امکانات را بسیج کند و این وظیفه به عهده سازمان مدیریت بحران است.

وی یادآور شد: مرجع تامین منابع هیئت دولت است و سازمان مدیریت بحران تنها پیشنهاد دهنده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه هرچند که دولت همه همکاری خود را می‌کند، اما اعتبار آماده نیست که فورا پرداخت شود، افزود: باید به سمت پیشگیری از حوادث و مهندسی رودخانه برویم، مجوز ساخت و ساز‌ها را کنترل کنیم.

خادمی با اشاره به موضوع کمبود تجهیزات مقابله با بحران در لرستان ادامه داد: در سال‌هایی که منابع بود، استان‌های دیگر ساختمان ساختند و تجهیزات خریدند، اما در لرستان مدیریت بحران هیچ امکاناتی ندارد.

وی با بیان اینکه در آن سال‌ها بخش عمده‌ای از اعتبارات حوزه بحران استان خرج بام لرستان شد، تصریح کرد: امروز نه ساختمانی ایجاد شده و نه تجهیزاتی داریم، حتی در شهر‌های کوچک کشور امکاناتی برای مقابله با بحران وجود دارد، اما بحران لرستان هیچ ساختمان امنی ندارد.

استاندار لرستان یادآور شد: ساختمان استانداری هم با چند ریشتر زلزله دوام نمی‌آورد، باید پکیج کاملی در حوزه مدیریت بحران و اقدامات و تجهیزات مورد نیاز این حوزه تهیه کنیم.


انتهای پیام/ب

کمبود امکانات و تجهیزات مقابله با بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.