رییس اداره برآورد اجتماعی پلیس استان کرمان در همایش مشاوران و روانشناسان پلیس کرمان به نقش و جایگاه موثر مشاوران پلیس در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

نقش موثر مشاوران پلیس در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ جواد تهامی پور، روانشناس و رییس اداره برآورد اجتماعی معاونت اجتماعی پلیس کرمان گفت: مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها و مرکز استان به ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به صورت رایگان می‌پردازند.

وی افزود: حاصل کار مشاوران ایجاد مصالحه و سازش و در نتیجه کاهش آسیب‌های روانی، اجتماعی و کاهش بار قضایی پرونده‌ها بوده که با صرف کمترین هزینه، بیشترین سودآوری اجتماعی را داشته است در حفظ سرمایه اجتماعی نقش بسزایی ایفا نموده است.

وی بیان کرد: امروزه اهمیت و جایگاه استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی بیش از پیش بر ما نمایان است و در حقیقت هرچه بر میزان تحصیلات و آگاهی مردم افزوده می‌شود و هرچه زمان به جلوتر گام برمی‌دارد، علاقه افراد جهت اخذ مشاوره و راهنمایی از مشاورین باتجربه و خبره بیشتر و بیشتر می‌شود.

سرهنگ تهامی گفت: در جامعه ما دیدگاه مردم نسبت به مشاوره در مقایسه با ۲ دهه پیش مثبت‌تر و بهتر شده است و بسیاری از مردم با روی گشاده به روانشناسی و مشاوره نگریسته و از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: حالا دیگر کمتر کسی یافت می‌شود که مراجعه به روانشناس یا مشاور را محدود به وجود بیماری روانی بداند و دیگر اینکه استفاده از تجربیات کسانی که از این خدمات بهره‌مند شده و نتیجه مطلوب‌تری گرفته‌اند منجر به ایجاد رویکرد مناسب‌تری به این موضوع شده است.

سرهنگ تهامی، رییس اداره برآورد اجتماعی و روانشناس پلیس کرمان گفت: امروزه با جا افتادن بیشتر این نقش و افزوده شدن بر تعداد روانشناسان و مشاورین و همچنین گسترش دفاتر و کلینیک‌های مشاوره، دسترسی افراد جهت مراجعه و گرفتن مشاوره بیشتر شده تا آنجا که در حال‌حاضر در دادگاه‌ها، کلانتری‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز شاهد حضور روانشناسان و مشاورین هستیم.

سرهنگ تهامی گفت: مشاوران و روانشناسان با به روز کردن علم روانشناسی خود و بااستفاده از اصول و فنون حرفه‌ای بایستی برای انجام یک مشاوره خوب و اصولی اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

نقش مشاوران در کاهش آسیب اجتماعی انکار ناشدنی است

برچسب ها: اخباراجتماعی ، مشاور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار