دو گذر فرهنگ و هنر کشور با حضو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بافت تاریخی شهر کاشان محور مسجد آقابزرگ تا میدان کمال الملک(فرهنگ و هنر) این شهر در آیینی به بهره برداری رسید.

محمد حسین واحدیان، مدیر منطقه یک شهرداری کاشان، در حاشیه این آیین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: محور مسجد آقابزرگ، کوچه آشتی کنان، گذرهای آب انبارخان و درب باغ، باباولی و گذر پانخل تا میدان کمال الملک از جمله مسیرهای مشخص شده در گذر فرهنگ و هنر کاشان است.

وی افزود:برای بهسازی، زیباسازی، مرمت، تنظیف، کف فرش و شست و شو، این گذرها که در بافت تاریخی شهر کاشان و در مسیر گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، افزون بر 3 میلیارد و 100میلیون تومان از اعتبارهای شهرداری هزینه شده است.

به گفته وی، گذر فرهنگ و هنر آب انبارخان یکی از این گذرها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کار فرهنگی اجرا شده است تا هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی بتوانندبا دریافت تسهیلات کم درصد از آن بهره ببرند.
مدیر منطقه یک شهرداری کاشان افزود: بواسطه ایجاد این گذرها محور تاریخی مسجد و مدرسه آقابزرگ تا میدان کمال الملک (فرهنگ و هنر) احیا وباززنده سازی شد.

واحدیان، تصریح کرد: همچنین وزیر ارشاد امروز از پروژه بزرگ محله درب باغ شامل احداث زمین بازی، پارکینگ و فضای سبز که تا کنون 20درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کتابخانه ضرابی بازدید می کند.

هم اکنون سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون برای شرکت در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان راهی میدان کمال الملک (فرهنگ و هنر) از محور تاریخی گذرهای فرهنگ و هنر راهی که کمال الملک شد.

شایان ذکر است: وزیر ارشاد در محور بافت تاریخی مسجد و مدرسه آقابزرگ تا میدان کمال الملک و عبور از گذرهای فرهنگ و هنر از یک نمایشگاه صنایع دستی ، کارگاه زیلوبافی، خانه تئاتر کاشان، کارگاه نقاشی و مسجد آقا بزرگ بازید کردید.

 

انتهای پیام/م

 

سفر وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.